logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Dirt Parade Dragstar - test kola

Dirt Parade Dragstar - test kola

Domácí značka Leader Fox vyrábí biky určené pro technické disciplíny s vlastním označením Dirt Parade. Z pětice pevných modelů, určených pro mladé vyznavače skoků a technických parádiček, jsme otestovali prostřední model Dragstar.

Dirt Parade Dragstar

Živel

Dirt Parade DragstarDuralový rám je už na první pohled jasně stavěn na odolnost a maximální tuhost. Profily trubek předního trojúhelníku jsou u sedlové trubky elipsové, aby směrem k hlavové trubce přešly v masivní obdélník. Obě trubky jsou zde navíc spojeny dlouhým svarem a nahoře i vespod je navařen plát duralu. Zadní stavba vyznává čtverhranné profily trubek, přičemž řetězové vzpěry jsou na středové pouzdro navařeny přes silný blok materiálu.

Geometrie rámu je určena „skákavým“ disciplínám, takže sází na maximální sloping, kratší zadní stavbu kvůli snadnému postavení kola na zadní a delší předek pro jistější ovládání při dopadu. K tomu samozřejmě dostatečně ostrý úhel vidlice, aby byla dosažena snadná točivost a vysoká manévrovací schopnost.

Vzhledem k určení kola pro technické ježdění po městě, ve skateparku nebo na 4X dráze či skocích jej příliš nelze testovat při jízdě v sedle. To má minimalistické pojetí, aby nikde nepřekáželo a poskytlo komfort spíše při nechtěném dosednutí po nevydařeném skoku. Absorpce rázů je u maximálně tuhého rámu nulová, vše musí jezdec zvládnout nohama a pomohou mu v tom pouze vidlice RST se zdvihem 100 mm a objemné pláště Schwalbe se vzorkem určeným na asfalt, plechový povrch skateparku či uježděný hliněný povrch na dráze.

Dirt Parade Dragstar

Na rozjezdu kolo drží dobře směr, takže ostrý start rozhodně není problém, ale ve výkonu trošku omezí vysoká citlivost vidlice, která jde okamžitě do zdvihu a kvůli absenci vnější regulace zpětného kroku se rychleji vrací do původní polohy, takže znatelně houpe. Rozjezd po zadním ale není problém, naopak jezdec má kolo pod kontrolou, a nelze říci, že by šlo na zadní až přehnaně samo. Do zatáček se bike pokládá velmi ochotně a na tvrdém povrchu drží pláště s kruhovým průřezem jako přibité. Vystřelit ze zatáčky se šlapáním a předním kolem ve vzduchu je rovněž snadné, kolo si o to svým živým chováním doslova říká.

Dirt Parade DragstarPři seskoku z hrany je velmi dobře patrná celková dozadu posazená geometrie, kdy stačí jen nepatrně sešlápnout pedály dolů, přitáhnout řídítka a dopad na zadní je doslova učebnicový. Kvůli rychlejšímu roztažení vidlice je pouze třeba dát pozor na to, aby jezdec netrhnul za řídítka směrem nahoru příliš výrazně, protože jinak se bike doslova postaví kolmo. Manévrování s kolem ve vzduchu je snadné, stejně jako sklopení předního kola na hliněný dopad na dirtu. Díky geometrii, která není extrémně krátká, je kolo i ve vyšší rychlosti celkem stabilní, takže jej má jezdec pod kontrolou a ve sjezdech většinu nerovností zkopíruje, nebo odskočí po zadním.

Psát zde o výjezdových schopnostech kola by bylo asi zbytečné, tenhle stroj sice na kopec vyjede, ale rozhodně to nebude cíl jeho majitele. Sedlo lze nastavit nahoru a stoupat pohodlně v sedle, což umožňuje i dvoupřevodník a přesmykač, ale prudší výjezdy budou spíše nutným zlem než radostnou vyjížďkou.

Technické stezky jsou směrem dolů doslova radostí, pomineme-li vzorek plášťů, geometrie kola hraje prim i zde a bike se velmi ochotně proplétá ostrými zatáčkami. Na amatérské sjezdování na pevném rámu je vpředu sice malý zdvih, ale osazením kvalitnější vidlicí s nepatrně vyšším zdvihem by se dal na tomto základu postavit i dostupný pevný freeride. Komponenty tomu rozhodně odpovídají, výkon brzd Juicy 3 s kotouči 180 mm byl velmi slušný a ostrý, vyšší ráfky Remerx nebo masivní kliky Truvativ rovněž patří k tomu bytelnějšímu.

Celkově lze říci, že komponentové osazení je vzhledem k ceně spíše nadstandardní. Mladý jezdec tedy rozhodně v tomto kole najde kvalitní a dobře ovladatelný stroj, který mu poskytne dostatek zábavy.

Plusy: ovládání, cena, osazení

Minusy: odskok vidlice

Technická specifikace

Rám: Alu

Vidlice: RST Dirt 100 mm

Kliky: Truvativ Ruktion 22-32

Kazeta: Shimano HG50, 11-28 / 8

Řetěz: KMC

Řazení: Shimano Alivio

Přehazovačka: Shimano Sora

Přesmykač: Shimano Alivio

Brzdy: Avid Juicy 3 / 180 mm

Náboje: Shimano M475

Ráfky: Remerx Brave Disc

Pláště: Schwalbe Table Top 2,25‘‘

Sedlo: Active

Sedlovka: Kalloy

Řídítka: Kalloy

Představec: Kalloy UNO

Hmotnost: 16,15 kg

Cena: 13 000 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Giant Trance X3 - test kola

Přesně tak si připadá milovník technických pasáží, rozbitého terénu, krkolomných stezek a náročných sjezdů, jakmile osedlá tento model.…

  • Datum: 06. 06. 2011
  • Kategorie: Testy kol

Race Bike CRR 29 - test kola

Domácí výrobce Race Bike slaví v současnosti největší úspěchy s celoodpruženou řadou IQ, nicméně jedním z úplně posledních přírůstků jeho…

  • Datum: 06. 06. 2011
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru