logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Děravá sedlovka

Děravá sedlovka

U sedlovek se většinou až na aerodynamické kousky příliš neexperimentuje s jejich tvarem, což ale neplatí pro značku Trigon. Tenhle specialista na karbonové komponenty totiž nejenže nabízí třeba model s integrovaným titanovým dílcem a pružnou planžetovou horní partií, ale třeba i model s otvorem pod sedlovým zámkem.

Sedlovka Trigon SP138UL patří k lehkým kouskům, ovšem dostatečně bytelným, aby zvládla zatížení v terénu. Karbonová monocoque konstrukce má velice tenkou stěnu trubky a horní partii pak středový otvor rozdvojuje na nosná ramena, která nabídnou širokou základnu pro sedlový zámek. Ten je z hliníkové slitiny a stahuje se centrálním imbusovým šroubem, s dotahovacím momentem 15 Nm. Jelikož jde o sedlovku s průměrem 31,6 mm, není to žádné ořezávátko, takže výraznější propružení partie vysunuté z rámu nelze očekávat. Určité tlumicí schopnosti samozřejmě konstrukce a materiál nabídne, takže ve srovnání s duralovým protivníkem shodného průměru nabídne Trigon mnohem vyšší komfort. Rozdíl je ale především v hmotnosti, kdy tento 400mm kousek ukázal pouze 184 gramů.

UD povrchová úprava vypadá efektně a samozřejmě nechybí stupnice pod lakem či obroušení laku z hlavice sedlovky, kam dosedá zámek. Ten má celou kontaktní plochu spodního dílu zdrsněnou, aby bylo zaručeno co největší tření mezi oběma materiály. My jsme s pevnou pozicí sedla, nastaveného optimálně na střed, problémy neměli, ale pokud někdo vozí sedlo extrémně vzadu či naopak, mohl by se tlak mimo střed časem projevit lehkým povolením spoje a posunutím, proto ta drsná plocha. Otvor mezi rameny je spíše kosmetická záležitost, která je schopná polapit dost bláta, ale na druhou stranu celkem umně zakrývá imbusový šroub s kolíbkou, takže je to spíš otázka vkusu. Komu se tenhle model líbí, chtěl by v tomhle průměru trochu odlehčit svému kolu a sobě přidat na pohodlí, za 2476 korun má možnost. Navíc je k dispozici i kratší 350mm verze a také 3K povrchová vrstva v lesku či matu s logem i bez.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Rock Shox zbrojí

Nejen severokorejský režim předvádí nové technologie a inovace, rovněž odpruženářská značka Rock Shox ukazuje světu svoji sílu, protože…

  • Datum: 28. 06. 2017
  • Kategorie: Technika

Ghost Asket 5AL vítězem ankety

V porovnávacím testu německého časopisu MountainBike bylo mezi hardtaily vyhodnocenojako nejlepší kolo Ghost, model Asket 5AL. Na Asketu…

  • Datum: 18. 07. 2017
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru