Dílenská pumpa XLC High Air A patří mezi ty, které svým provedením rozhodně nezahanbí cyklistovu domácí garáž.
Duralová základna 71 cm vysoké pumpy má gumové inzerty, aby se na ní podrážka nesmekala. Hlavní pístnice má vejcovitý průřez a je samozřejmě rovněž duralová. Do ní zajíždí vnitřní ocelová pístnice, která má velmi příjemně tvarovanou rukojeť, potaženou tvrdší, ale výborně přilnavou pryží.
Víčko pístnice je spojeno s plastovým tělem manometru, který ukazuje maximálně 160 PSI. Hadice je uchycena do pístnice naspodu, ale její délka 105 cm (včetně hlavice) je více než dostatečná. Pro jistější uchycení je vybavena kovovou sponkou, takže ji lze zajistit přes držadlo.
Trochu netradiční je hlavice, která je sice pouze s jedním otvorem, ale lze ji po přehození vnitřní vložky použít na všechny tři typy ventilků. Kdo by se nechtěl otáčet s vnitřní vložkou, může použít přiloženou redukci z galuskového na motorový ventilek. Ta je, stejně jako další koncovky, uchycená přímo na hlavici v jednom z úkrytů. Konkrétně v plastové aretační páčce k uchycení na ventilku. Dále je tam jehla na foukání balónu, ta je integrovaná v otočném plastovém prstenci, a potom plastová kuželová hlavice na foukání matrací nebo člunů. Vše důmyslně ukryto přímo na hlavici. Tu lze nasadit jednoduše a zajistit zmíněnou páčkou. Bohužel pro dílenské použití, absence dvou otvorů trochu omezuje, a nasazování redukce tak zbytečně zabírá čas.
Práce s pumpou je díky výšce snadná, základna poskytuje dostatečnou plochu a nadprůměrně komfortní je úchop rukojeti. Výkon je díky délce pístu velmi slušný a dosažení maximálních hodnot tlaku u silničních plášťů je hodně snadné. Tento kousek za 680 korun nabízí dostatečnou odolnost a díky všem nástavcům také univerzalitu použití na téměř vše, co je třeba doma nafoukat.
(už)
Plusy: výkon, rukojeť, univerzalita
Minusy: jeden otvor
Za úspěchy vicemistra světa Jardy Kulhavého stojí nejen jeho talent, ale také materiální vybavení. Jarda jezdí na pláštích domácí značky…
Značka FSA přichystala pro sezónu 2011 tradičně řadu novinek. Mezi ty nejvíce „retro“ patří silniční kliky Felice Gimondi, pojmenované po…