Za úspěchy vicemistra světa Jardy Kulhavého stojí nejen jeho talent, ale také materiální vybavení. Jarda jezdí na pláštích domácí značky Rubena, jejichž trojici top modelů máme v testu.
Jako první jím prošel nejuniverzálnější typ Scylla Racing Pro - Top Design. Jde o vzorek vycházející ze staršího provedení s totožným názvem, ale jde o nejnovější, zcela pozměněnou verzi. Kostra pláště má 127 TPI, samozřejmě kevlarovou patku a CRX Light Compound, což je v podstatě směs běhounu podobná směsi Black Chilli od značky Continental. Jednotlivé částice směsi jsou výrazně jemnější, aby bylo zajištěno výraznější přilnutí k podkladu.
Plášť v šířce 2,1 palce šel nasadit na ráfky Remerx Viking naprosto lehce bez použití montpáky. Při sundavání sice bylo potřeba montpáku zlehka použít, ale perfektně bylo cítit, jak se patka přesně usadila do ráfku. Nějaká házivost tedy rozhodně po nafouknutí nebyla na místě. Kruhový průřez pláště je na běhounu poset celkem sedmi řadami profilů. Ty jsou spíše nižší, takže je jasné, že plášť není určen do hlubokého bláta, ale spíše na tvrdší podklad.
Díky průřezu plášť velmi dobře vede a výška vzorku nabízí jen minimální valivý odpor. Díky hmotnosti 420 gramů jde opravdu o rychlou závodní gumu. Na silnici a tvrdém podkladu je plášť jako přilepený a utrhnout jej do smyku opravdu není lehké. Boční profily jsou jisté i na hlíně a díky směsi byl plášť velmi silný i na mokrém podkladu. Kluzké kořeny či kameny nepředstavovaly žádný problém, běhoun sedí opravdu na všem. Může být i hodně mokro, ale jedinou podmínkou je tvrdší podklad. Jakmile jsme se dostali do bláta, nízký vzorek ukázal svoje slabiny a celkem snadno podklouzl. Na bláto je prostě určen jiný model, s výraznějšími profily. Hluboké bláto byl totální extrém, řídké s tvrdším podkladem vespod, kdy bylo zaručeno částečně samočištění vzorku, se ještě dalo snést.
I přes vizuálně malou šířku, kdy pláště působí spíše dojmem rozměru 1,95‘‘, nabídly celkem slušné tlumení. V rozbitém terénu nebyl problém, pouze jejich menší šířka nenabídla jezdci tolik jistoty. Jde o plášť určený závodníkům a těm, kdo kolo umějí dokonale ovládat a potřebují maximální výkon. V tom je Scylla na tvrdém podkladu, kde velmi dobře odolává i defektům, vynikající jak za sucha, tak za mokra. V blátě a v členitém terénu by hobby jezdec potřeboval trochu objemnější provedení, které by mu odpustilo jezdecké chyby a trochu více jej podrželo. Scylla za 620 korun je prostě pro šampióny.
(už)
Plusy: rychlost, přilnavost směsi, vedení
Minusy: slabé v blátě
Značka FSA přichystala pro sezónu 2011 tradičně řadu novinek. Mezi ty nejvíce „retro“ patří silniční kliky Felice Gimondi, pojmenované po…
Již čtvrtá prodejna Specialized Concept Store byla otevřena za přítomnosti zřejmě nejlepšího současného světového jezdce cross country…