Už stačí jen nasadit přilbu a zapnout aplikaci na smartphonu, abychom mohli za jízdy telefonovat, hovořit přes vysílačku, signalizovat řidičům za námi změnu směru či brždění a když havarujeme, automaticky to naše blízké upozorní na nehodu. A ještě ke všemu se při tom můžeme fotit nebo natáčet. Utopie, blízká budoucnost, pro někoho už samozřejmost a nezbytnost? Tak tohle všechno umí přilba Cratoni SmartRide, asi nejvychytanější přilba do městského provozu.
Odolná skořepina v in-mold provedení spoje se skeletem, disponující devíti klasickými ventilačními otvory, doplněnými pásem průduchů na horní části, jejichž otvory lze velikostně regulovat posuvným krytem, to všechno je základ. Nadstavbou jsou brýle s upevněním nožiček díky zasunutí do otvorů v přilbě, kde je lze v předozadním směru posuvem regulovat co do vzdálenosti od obličeje. Řemínky s polstrováním pod bradou, stahovací čelenka uvnitř přilby, miniaturní plastový štítek a jakási optická „nástavba“ vzadu na týlu. Na pohled elegantní a odolná přilba aktuálně moderní urban či pedelec kategorie, pro což mimochodem splňuje příslušné normy, konkrétně NTA8776.
To hlavní se ale skrývá ve všech digitálních a elektronických vymoženostech, které přilba spolu s aplikací a ovladačem na řídítka nabízí. Stačí si stáhnout speciální Cratoni SmartRide aplikaci, nahrát všechny údaje o jezdci, zvolit frekvenci rádiového přenosu, zadat kontaktní osoby pro případ informace při havárii a ještě doplnit třeba typ snímače tepové frekvence. Přilba totiž ukrývá jak sluchátka pro případný poslech hudby, ale také mikrofon, jímž lze za jízdy řešit telefonní hovory. Současně ale může uživatel hovořit třeba vysílačkou spolu s dalším majitelem stejné přilby na předem zvolené vysílací frekvenci. Když omrzí poslech hudby, dojde třeba na sledování Facebooku na mobilu za jízdy a následné havárii. Senzor v přilbě pád zaznamená a spustí odpočítávání, během kterého může jezdec systém vypnout, a tím potvrdit, že je v pořádku. Pokud ale v pořádku není a systém nedeaktivuje, dojde k lokalizaci jezdce, vyslání SMS předem zvoleným osobám a přivolání záchranky.
Tohle je ale ten nejhorší scénář, ten lepší je, že si jezdec za poslechu hudby užívá jízdu, na telefonu sleduje údaje cyklocomputeru či navigace a při odbočování jednoduše tlačítkem na spínači vedle gripu aktivuje levý či pravý blinkr na zadní straně přilby. Pokud jezdec brzdí, vzadu na přilbě se rozsvítí červené světlo mezi blinkry, protože brzdová páka je se snímačem v kontaktu. Speciální tlačítko na ovladači pak aktivuje foťák či kameru v mobilu, takže se jezdec může za jízdy fotit či nahrávat, aniž by musel sahat na telefon. Tohle už je trochu úlet, ale blinkry, brzdové světlo nebo detektor pádu či mikrofon jsou geniální věc, která v současné městské dopravní džungli rozhodně má smysl. Přilba se dodává ve dvou velikostech S-M (54-58 cm) a L-XL (58-61 cm) s hmotností 450 gramů a lze mít čirá nebo tmavá skla, případně antracitovou nebo černou barvu přilby. Cena 8699 korun sice není nejnižší, ale za tuto částku lze občas pořídit i topmodely některých značek, které nedisponují žádnou elektronickou vychytávkou.
(už)
Britskou značku Morgan rozhodně nemusíme představovat komukoli, komu voní benzín. Tento tradiční výrobce stejně tak tradičních sportovních…
V přehledu značek dětský kol, dětských sedaček a přívěsných vozíků na našem trhu naleznete vždy odkaz na dovozce nebo výrobce příslušné…