Britskou značku Morgan rozhodně nemusíme představovat komukoli, komu voní benzín. Tento tradiční výrobce stejně tak tradičních sportovních vozů se však v posledních letech hodně stará o své zviditelnění a obrovskou reklamu mu udělala například reinkarnace motorových tříkolek, s nimiž ostatně před mnoha a mnoha desítkami let začínal. Abychom nebyli ochuzeni ani my, cyklisté, k jedněm z posledních produktů, na jejichž vývoji se podílel, patří nádherná retro jízdní kola Pashley Morgan. Jak správně tušíte, jejich producentem je podobně legendární značka, ovšem tentokrát ze světa jízdních kol – Pashley Cycles, založená již roku 1926 ve Stratfordu nad Avonou.
Obě značky si velmi zakládají na tradici, na designech či materiálech s téměř neměnnými výrobními postupy. A často i s téměř neměnným výsledným produktem, jenž jakoby popíral plynutí času. Luxusně-cestovní jízdní kola Pashley Morgan proto jistě nepřekvapí použitím pájených útlých chrom-molybdenových trubek Reynolds 631, množstvím nádherných chromovaných součástek, sedly Brooks a celkovým designem odkazujícím nás do dávné minulosti. Ale nenechme se zmást, za stylovým retro kabátem se zčásti skrývá až nečekaně propracovaná technika, zahrnující například vícerychlostní zadní náboje Sturmy Archer nebo Shimano Nexus. Absolutním šperkem jsou blatníky či kryt řetězu vyrobené z dřevěné dýhy, krásné detaily.
Podíváme-li se na dvojici nabízených jízdních kol Pashley Morgan trochu detailněji, tak sportovněji působí model s číslovkou 8 ve svém označení – stejně jako jsme již v minulosti našli osmičku v označení vozu Morgan, osazeném osmiválcovým motorem. Kolo Pashley Morgan 8 provedením svých řídítek i celkovým stylem s kraťoučkými blatníky jakoby nás odkazovalo do světa motocyklů stylu „café racer“. Nízká řídítka se svažitými konci zatočenými směrem vzad zde však kupodivu nejsou v rozporu s pohodlím, byť kola holandského typu budou logicky o poznání komfortnější. Zajímavostí je také přední nábojová brzda Shimano s integrovaným dynamem. Ručně vyráběný rám s vysokou hlavou a výrazným slopingem je doplněn neméně archaicky vyhlížející přední ocelovou vidlicí.
Rámový základ je z hlediska konstrukce i použitého materiálu prakticky totožný i pro model Pashley Morgan 3, typický svou British Racing Green barvou. Mnoha detaily se oba modely shodují, nicméně tento využívá třírychlostní náboj Sturmy Archer, zatímco předchozí provedení vsadilo na osmičkový Nexus Premium od Shimana. Hlavní rozdíl je v celkovém ladění posedu, neboť trojka nabízí výrazně vzpřímenější pozici danou výškou i zahnutím řídítek. Totožné je u obou modelů naopak obutí, konkrétně do velmi oblíbených gravelových plášťů Panaracer Gravel King SK, a to v bezdušovém provedení!
Když jsme viděli kola Pashley Morgan poprvé na vlastní oči, konkrétně na veletrhu Eurobike, hned jsme se do nich zamilovali. Takové kolo si nekupujeme jakožto dopravní či dokonce sportovní prostředek, takové kolo prostě musíme mít, aby nás těšil pohled na jeho konstrukci a design. To, že umí skvěle jezdit, je už pouhým bonusem navíc.
(kad)
V přehledu značek dětský kol, dětských sedaček a přívěsných vozíků na našem trhu naleznete vždy odkaz na dovozce nebo výrobce příslušné…
Kladky, nebo chcete-li rolničky v přehazovačce jsou dost často opomíjenou součástkou, jejíž přítomnost řada cyklistů zjistí až v momentě,…