I když to na první pohled nevypadá a přilba Miuro se zdá být plnohodnotným bikovým modelem, výrobce ji předurčil jako univerzál pro rekreační a sportovní ježdění, jelikož ji zařadil do kategorie Tour. Nakonec mu ale musíme dát za pravdu a potvrdit, že v této třídě bude přilba určitě v jistých ohledech patřit k nadstandardním kouskům.
In-Mold provedení je standardem a síťka kryjící přední ventilační otvory zde nechybí, stejně jako delší štítek uchycený na čtveřici kolíčků. Jeho demontáž vyžaduje trochu víc síly, takže tady chápeme, že přilbu nebude závodník střídat mezi silničním a horským kolem, ale je to o volbě zda štítek ano, či ne. Zpracování všech spojů skořepiny s tvrzeným jádrem je až na některá místa v zadní části naprosto příkladné a co uživatele potěší je blikačka usazená na plastovém nosníku v zadním ventilačním otvoru. Kromě reflexní samolepky je to významný prvek pro bezpečnost, navíc s jednoduchým ovládáním.
I přes tyto spíše „turistické“ detaily nechybí propracovaný systém stahování vnitřní čelenkou ve dvou třetinách obvodu hlavy. Tenké provedení s velice pohodlným polstrováním a drobným ovládacím kolečkem nabídlo skvělé ovládání a perfektní stažení přilby k hlavě. Čelenku lze vzadu výškově nastavit a kolečko je i přes malé „závodní“ rozměry velice dobře ovladatelné i v dlouhoprstých rukavicích. Skvělé usazení na hlavě zaručuje i hloubka přilby, takže v tomto ohledu jsme vozili skvěle padnoucí model. Délka štítku sice při závodním předklonu lehce omezuje výhled, ale tenhle model není určený k zalehnutí do řídítek, ale spíše pro pohodlnější posedy.
I přesto prokázala přilba za 1899 korun výbornou ventilaci díky dvacítce dostatečně velkých otvorů a příjemné zajištění pod bradou, vybavené polstrováním a speciální posuvnou přezkou. Rovněž hmotnost 295 gramů (L-XL, 58-62 cm) je v dané kategorii solidní hodnotou a pokud patříte k těm, kdo na svoji velkou hlavu potřebují pohodlnou a hlubokou přilbu, je Miuro vynikající volba. I přes určitou méně závodní kategorizaci by totiž po sejmutí štítku udělala dobrou službu i na hlavě výkonnostněji smýšlejícího jezdce.
(už)
Pro italskou značku Rosti je spojení „hlavní proud“ zcela nepřípustným výrazem. Pokud si ještě vybavíte superluxusní dresy Primal Wear z…
Z kolekce Northwave 2017 jsme si tentokrát vybrali dvojici luxusních silničních treter, splňujících vysoké požadavky profesionálních jezdců…