Dětské kolo, tohle sportovní náčiní mnozí z nás považují tak nějak za automatické s tím, že asi každý výrobce kol prostě svoji kolekci doplní o nějaké ty dětské modely. Jenže jsou výrobci kol a také výrobci hlavně dětských kol a na výsledku to může být znát. Samozřejmě lze dnes pořídit pro malého cyklistu špičkové dětské kolo v ceně blížící se střední cenové hladině dospělého modelu, ale co základní cenová kategorie? Mít lehké a kvalitně osazené dětské kolo, navíc za rozumnou cenu, to je hlavním smyslem nabídky domácí firmy Kolsport, která dodává kola Sprinter a především dětská kola Core.
Když se podíváme na stránky www.detskakolacore.cz, pekvapí nás obrovský výběr barevných i kvalitativních provedení dětských kol, která firma staví v Děhylově u Ostravy. V nabídce jsou jak dětská kola velikosti 16, 20 i 24 palců v nejrůznějších barevných kombinacích, tak i kola dospělá 26, 27,5 i 29 palců, případně osmadvacítkové krosy. Všechna kola se přitom vyrábějí přímo dle přání zákazníka a lze si vybrat barvu a velikost rámu, osazení kola a třeba i řadu doplňků. Především dětská kola se vyznačují velmi dobrou váhou a také velkým výběrem nejen barevných kombinací. Například v 16" velikosti je na výběr pět barev a ve 20" i 24" velikosti je dokonce čtrnáct, respektive šestnáct barevných kombinací. Hodně oblíbené jsou nápadné odstíny, které rodiče malých cyklistů ocení kvůli pasivní bezpečnosti. U dětských kol se používají třeba i kvalitní náboje s gumovými prachovkami, je možnost specifikací s pevnou či odpruženou vidlicí nebo například možnost volby barvy brzdových čelistí a drátů, lehčích plášťů nebo více pastorků. Podle barev a specifikací se pohybuje i počet nabízených modelů, kdy šestnáctek je dvanáct, dvacítek už třicet a čtyřiadvacítek dokonce devadesát variant.
Těžko bychom mohli adekvátně otestovat dětské dvacítky či šestnáctky, ovšem s koly Core máme díky několika ratolestem z řad známých praktické zkušenosti. Co se týká například dvacítek, lehký hliníkový rám s horní trubkou s mírným prohnutím dolů usnadňuje dětem sestupování, a i nejlevnější model má gumové prachovky nábojů. Žádné levné brzdové čelisti s plastovým potahem, ale vše maximálně spolehlivé. Někteří rodiče možná raději vidí ještě závitové hlavové složení a představec s možností vytažení nahoru, aby kolo rostlo s dítětem, což tady kvůli A-head systému není. I malá dvacítka ovšem díky tomu vypadá mnohem dospěleji a podstatně dráž, než na kolik ve finále přijde.
Řada značek už téměř opustila šestadvacítkový průměr kol, nebo jej ponechala třeba jen nejlevnějším modelům s ocelovým rámem nebo základním osazením. Core přitom nabízí i šestadvacítkovou řadu s matně lakovaným rámem ve velikostech 13, 15 a 17 palců, což pokryje výšku jezdce až do nějakých 160 centimetrů, a přitom se nemusí trápit na čtyřiadvacítkách. Mimochodem šestadvacítky se dodávají s odpruženou vidlicí SR Suntour buď se šroubovacím zadním kolečkem, nebo v lepší verzi s osmirychlostní kazetou, případně v nejlepším provedení i s mechanickými kotoučovými brzdami, kde je cena těsně přes devět tisíc korun.
Vyřešit lehké dětské kolo pro malé cyklisty dnes nemusí být problém, tedy pokud nejde o cenu. Pokud o ni jde a navíc je třeba brát ohled na příznivou hmotnost a vysokou kvalitu, pak je Core díky provedení svých kol i šíři nabídky doslova nejpovolanějším specialistou na dětská kola.
(už)
Kvalitně provedený bezdrátový computer za hubičku, tak by mohl znít podtitulek tohoto testu. Model WLS 12 domácí značky Force, a to s…
Když nemáte ideální kombinaci bezdušového pláště a ráfku, kterou lze nahodit běžnou dílenskou pumpou, pak potřebujete kompresor. A ten musí…