Plášť Continental Mountain King sice pro letošek dostal zcela novou, přepracovanou tvář s prořezanými profily, které fungují trochu jako lamely na zimních automobilových pneumatikách, ovšem na domácím trhu je zatím jeho původní verze, kterou jsme prověřili v ostrém testu.
Plášť s šířkou 2,4‘‘ a vzhledem k ní ještě slušnou hmotností 725 gramů má kevlarovou patku a typický kruhový průřez. Přestože se vzhledem k šířce zdá, že už je to na hranici freeride a sjezdu, na ráfku plášť vypadá mnohem užší a jde o čistokrevnou all-mountain či enduro pneumatiku.
Nasazení na ráfek je snadné i bez použití montpáky a plášť si okamžitě sedne a nehází. Výrobce udává hodnotu TPI 180 a maximální doporučený tlak 58 PSI, přičemž oficiální cena se pohybuje přibližně kolem tisíce korun.
To, co dělá tento plášť trochu odlišným od konkurence, je vzorek. Ostré profily působí na běhounu trochu neuspořádaným dojmem, ale ve skutečnosti jsou celkem v jedenácti řadách. Natočení hran všech profilů a jejich dostatečná vzdálenost od sebe mají za následek jediné, guma se doslova zakousne do každého měkčího podkladu. Na trávě a hlíně je vzorek maximálně agresivní a při jízdě bokem ke svahu je dezén naprostou jistotou. Zatáčet ostře na trávě či na lesních nebo polních cestách je doslova radost. Jakmile se má vzorek do čeho zakousnout, už nepustí. Totéž platí i pro bláto, kde je hodně silný a má slušnou samočisticí schopnost.
Na tvrdším podkladu přitom i přes danou šířku, slušně odvaluje a jede lehce. Jistota na kamenech či na asfaltu sice není tak silná jako na měkčím podkladu, ale díky kruhovému profilu je plášť dostatečně jistý i tam. Na šotolině jsme rovněž neměli problémy a hodně silný se vzorek ukázal i na sněhu, kde se prostě okamžitě zapíchne. Mokré kořeny nebo ploché kameny jsou slabším článkem, ale vzhledem k jinak perfektním vlastnostem jde o univerzál pro celoroční enduro jízdu v jakémkoliv terénu. Nový model by měl být jistější právě na tvrdém mokrém podkladu.
(už)
S logem Tour de France se setkáme nejen v případě nejslavnějšího etapového závodu, ale také u celé řady komponentů. Jedním z posledních…
Norem pro středové osy a středová pouzdra se v posledních letech vyrojilo hned několik. Pro rámy se středovým pouzdrem BB-30, které má…