S logem Tour de France se setkáme nejen v případě nejslavnějšího etapového závodu, ale také u celé řady komponentů. Jedním z posledních přírůstků v nabídce jsou silniční pedály, využívající celkem standardního, jednostranně nášlapného mechanismu, ovšem v miniaturizované podobě. Oba pedály se bez problému vejdou současně do jedné dlaně a v páru váží jen 258 gramů, a to při lákavé ceně 990 korun.
Základem pedálů Tour de France je duralové tělo s klasicky uchycenou zadní zarážkou. Vlastně se jedná o hodně zmenšenou verzi běžného „Look“ systému, tedy s pevným předním opěrným obloukem pro kufr. Nicméně samotná kompatibilita je zde naopak zajištěna pouze se závity „bikové“ SPD rozteče, jíž je přizpůsoben také ocelový kufr.
Zadní zarážka pedálu je v podstatě beze změny převzata z MTB modelů, čemuž odpovídá nejen umístění osy a navinuté pružiny, ale i přítomnost seřizovacího mechanismu jejího předpětí s malou informativní stupnicí. Chrom-molybdenová osa s frézovaným povrchem je uložena vždy na kombinaci průmyslových (blíže ke klice) a kluzných ložisek. I přes celkovou miniaturizaci potěší hned vedle závitu přítomnost osazení na plochý klíč 15 mm, který zajistí pevnější dotažení než 8mm imbus.
Asi jediným negativem miniaturního řešení pedálů Tour de France je ve srovnání se současnými silničními standardy výrazně zmenšená kontaktní plocha mezi pedálem a podešví tretry. Pokud ale někdo rád řeší gramy, navíc s nepříliš závratnými investicemi, zde má možnost.
(kad)
Norem pro středové osy a středová pouzdra se v posledních letech vyrojilo hned několik. Pro rámy se středovým pouzdrem BB-30, které má…
Nejspíš některým dílem z řad sci-fi se inspirovali tvůrci multiklíče Blackburn Toolmanator 3, který má ploché tělo a sedmnáct nástrojů,…