Propracovaná optika OptiCube, nadstandardní výkon a k tomu kompaktní rozměry – taková by byla stručná charakteristika předního světla AMPP500, novinky japonské značky Cateye. Označení AMPP provází celou řadu, a to s výkony od čtyř set až do jedenácti set lumenů, přičemž námi testovaný model nabízí ideální poměr mezi rozměry a výkonem. Série AMPP nahrazuje dosavadní řadu světel Volt.
Nyní ale již k testovanému modelu AMPP500, který, jak je dobře patrné z názvu, nabízí maximální výkon pět set lumenů. To je hodnota, na níž se dá plně spolehnout i při čistě nočních terénních jízdách – takže hledáte-li jediné, dostatečně výkonné přední světlo pro všechny podmínky, jste na správné adrese. Jak ale správně tušíte, samotná hodnota pět set lumenů ještě nemusí plně vypovídat o schopnostech svítilny, velmi důležitá je jednolitost světelného kuželu, bez slepých míst či odlesků – a právě v tomto ohledu Cateye exceluje, což se týkalo i již zmiňované řady Volt, u níž jsme technologii OptiCube v minulosti chválili. Čočkové krycí sklíčko ve spojení s jedinou výkonnou Chip LED diodou u Cateye funguje bezchybně a usměrnění toku světla s výrazným středem je v praxi hodně příjemné.
Jinak se konstrukčně jedná o osvědčenou klasiku, s integrovanou baterií Li-ion 3,6V/9Wh/2,2Ah a samozřejmě s USB dobíjením, kdy utěsněný USB Micro-B konektor najdeme zespodu těla světla. Nemůže chybět ani indikátor kapacity akumulátoru (a dobíjení) integrovaný do tlačítka vypínače a součástí balení je také USB 2.0/Micro-B kabel pro dobíjení. Při úplně prázdné baterii trvá plné nabití něco přes čtyři hodiny, což je celkem běžná hodnota. Držák světla pro upnutí na řídítka FlexTight H-34N (pro průměr 22-35 mm) představuje klasiku značky Cateye, tedy ozubený plastový pásek, který utahujeme pomocí kolečka. Z naší vlastní zkušenosti je tento systém odolný a především drží světlo spolehlivě na svém místě, s výbornou odolností vůči nežádoucímu přetáčení na řídítkách.
Budeme-li AMPP500 porovnávat se shodně výkonnými konkurenty, vynikne zde především již zmíněná jednolitost světelného kuželu a plynulé (ovšem výrazné) navýšení intenzity v jeho středu. Toto je přesně to, co potřebujeme pro dostatečný dosvit a prokreslení neznámého terénu před kolem, přitom i šířka kuželu světla je více než dostačující. Pocitově, při čistě nočním bikingu, působí testovaný Cateye, jakoby měl o něco vyšší výkon nežli udaných pět set lumenů. Může za to šířka nejvýraznějšího středového bodu světelného kuželu, která dovoluje namířit světlo o něco dál před kolo, než býváme běžně zvyklí.
A jaká je výdrž na jediné nabití? V tomto ohledu jde o lepší průměr, na plný výkon (500 lumenů) nám i při teplotě pod deseti stupni Celsia vydrželo přes hodinu a půl. Při polovičním výkonu (250 lumenů) to však byly skoro čtyři hodiny, takže při promyšlené kombinaci obou režimů stálého svícení nebude problém absolvovat cca tříhodinovou noční terénní vyjížďku. Možná by se nám líbil ještě třetí režim stálého svícení, naprostým ideálem by bylo nějakých 500 – 300 – 150 lumenů, ale i nabízené dva módy konstantního svícení jsou naprosto dostačující. Zajímavý je třetí nabízený režim, kombinující svícení (500 lm) se 100lm blikáním, při němž má být výdrž pět hodin. Posledním módem je 100lm blikačka s udávanou výdrží až čtyřicet hodin.
Plastové tělo světla je dostatečně odolné a AMPP500 boduje třeba i bočním přesazením optiky, kdy dá světlo o naší přítomnosti vědět řidičům přijíždějícím z boční vedlejší silnice. A navíc boduje také příznivou cenovkou 999 korun.
(kad)
Obliba trailového ježdění stále vzrůstá, a to i mezi elektro-bikery. Domácí Author připravil pro všechny terénní jezdce nový model přilby…
Batoh na kolo může mít různý objem, různý tvar, různé zádové systémy a řadu různých doplňků či detailů, ale co musí? Musí dokonale sedět,…