Nahodit bezdušový plášť na ráfek znamená dostat co nejrychleji co největší objem vzduchu do pláště, aby naskočil do patek. Pak už stačí dohustit pro přesné usazení a bezdušák je hotový. Jenže právě tahle prvotní tlaková vlna je největším problémem a vyžaduje buď kompresor, nebo hustilku se zásobníkem, případně hustilku s velkým průměrem pístu a extrémně rychlé ruce mechanika, navíc s trochou štěstíčka v podobě těsnější patky pláště. Prostě hodně vzduchu naráz, to je pro bezdušák zásadní a samozřejmě vyšroubované jádro ventilku, aby měl vzduch proudící dovnitř co nejmenší odpor.
Tlakovou vlnu dokáže kromě výše zmíněných nástrojů zajistit tlaková nádoba Joe's RideAir za 1635 korun, která je v podstatě jen zvětšenou bombičkou nebo prostě kanystrem na vzduch. Hliníkové tělo ukryté v plastovém obalu si totiž nese nahoře pod gumovým víčkem integrovaný autoventilek, kterým se nádoba pumpou či kompresorem natlakuje až na 230 PSI. To jde vysokotlakou hustilkou docela snadno, naše dílenská MTB pumpa s maximem 140 PSI se docela zapotila a kanystr jsme nakonec natlakovali na 200 PSI. Takhle pak lze převážet 440g kanystr v košíku na bidon nebo v batohu, abyste dopravili potřebné množství vzduchu někam na trať závodu do servisního depa. Nebo to jen využijete v dílně, kde není kompresor a dílenská pumpa prostě bezdušák nezvládá. Stačí totiž jen připojit hadičku ukrytou ve žlábku pod hlavou nádoby k ventilku (koncovka je na autoventilek a součástí je šroubovací adaptér na galuskový ventilek) a stisknout tlačítko na zadní straně hlavice nádoby, tedy na opačné, než je tlakoměr. Okamžitě jde do pláště velký objem vzduchu, kterým jsme nahodili pluskový bezdušák v rozměru 27,5x2,6 palce. Plášť si sedl do patek, ale na výsledný tlak 25 PSI jsme jej ještě museli dohustit, takový objem zase nádoba nemá. Devětadvacítka v šíři 2,2 palce na tom už byla výrazně lépe, ale i tak jsme na výsledných 30 PSI museli ještě něco málo dohustit, byť to bylo výrazně méně než u předchozí pluskové varianty.
Co se týká obsluhy celého „zařízení“, je velice jednoduchá a snad jen našroubování hadičky s adaptérem na ventilek je lepší provádět vždy nejdříve s našroubováním adaptéru a pak koncovky, protože se jinak hůře otáčí. Hadička má sice jen 20 cm, ale to stačí pro pohodlnou manipulaci. Vždyť 28 cm výšky celé nádoby také není nic extrémního a v podstatě je jen o něco větší než sedmičkový bidon. Číslice na tlakoměru sice nebudou nic pro krátkozraké mechaniky, ale hlavní je pohlídat si zmíněné maximum, které není radno překročit. A také třeba nenechat natlakovanou nádobu někde na slunci za oknem v autě, jinak se v podstatě využití tohoto zásobníku stlačeného vzduchu meze nekladou.
(už)
Výstavy kol nejsou, firemní předváděčky kol skoro nejsou, v obchodech kola skoro nejsou ... a vy toužíte vidět nové modely kol na rok 2021,…
Jako nebe poseté hvězdami působí zadní blikačka Author Pilot COB USB. Špičková technologie COB LED zde zajišťuje nadstandardní viditelnost,…