Jako nebe poseté hvězdami působí zadní blikačka Author Pilot COB USB. Špičková technologie COB LED zde zajišťuje nadstandardní viditelnost, a to nejen samotným světelným výkonem sestavy čtyřiatřiceti (!!!) diod, ale také vytvarováním základní desky či optiky. Vše dohromady poskytuje světlu takřka 360stupňovou viditelnost. To se sice může zdát neuvěřitelné, ale díky přesazení červeného krycího skla a pozici diod je světlo z této zadní blikačky skutečně vidět prakticky ze všech úhlů, tedy nejen zezadu a zboku. Už to samotné činí model Pilot COM USB s výkonem 50 lumenů výjimečným.
Z hlediska velikosti se jedná o osvědčenou klasiku a totéž platí o systému upínání k sedlovce pomocí gumového pásku. Nechybí mechanismus naklápění a také plastová klipsa, do níž můžeme blikačku upnout při potřebě zavěšení třeba za poutko batohu. Odolné tělo je na zadní stěně vybaveno spínacím tlačítkem a konektorem pro dobíjení. Integrovaný Li-ion akumulátor 500 mAh zaručuje životnost minimálně pět set nabíjecích cyklů. Rychlým dvojklikem můžeme přepínat mezi režimem blikání a konstantního svícení, kdy blikačka bude z našeho pohledu využívána častěji, a to i díky ekonomičtějšímu provozu. S jednotlivými navolenými módy pak souvisí výdrž na jedno nabití. Při konstantním svícení si můžeme vybírat z intenzity od 20 do 40 lm, a to s přibližnou výdrží od dvou do čtyř hodin. V režimu blikačky pracují všechny přednastavené módy s intenzitou padesáti lumenů, přičemž výdrž na jediné nabití se zde pohybuje od tří do šesti hodin. To jsou zároveň údaje dodané výrobcem a zároveň i naše vlastní, ověřené testem. V režimu denního blikání, samozřejmě použitelného i pro čistě noční jízdy, jsme dokonce naměřili přes šest a půl hodiny, údajům výrobců světel o výdrži lze většinou skutečně důvěřovat.
Z hlediska výkonu nemáme připomínky a byť jsou diody poměrně maličké, jejich počet a vysoký jas to více než jen vykompenzují. Spínací tlačítko by se nám pro snadnější sepnutí „poslepu“ sice možná více líbilo uprostřed krycího sklíčka, ale jelikož je světlo díky držáčku přece jen odsazeno od sedlovky, přístup k tlačítku je bezproblémový. Umístění tlačítka na zadní stěně má však i praktický důvod – je do něj totiž zasazen indikátor aktuálního stavu baterie (svítí červeně při kapacitě akumulátoru 1 až 20 %), který tak vidíme, i když se za jízdy na kole ohlédneme směrem pod nás. Navíc je zde také režim ochrany baterie, kdy se světlo automaticky přepne do režimu pomalého blikání, jakmile je kapacita baterie nižší než právě oněch 20 %.
Cena testované blikačky je 450 korun a je k ní v balení přiložen také dobíjecí kabel „USB 2.0 A / Micro B“.
(kad)
Nikoliv však cyklisty nebo cyklistky, ale lahve, přesněji pro lahve štíhlejšího průměru, než je u cyklistických bidonů obvyklý, i když ten…
O víkendu se konalo v Mladé Boleslavi mistrovství republiky v silniční cyklistice. Největší pozornost samozřejmě je vždy upřena na elitní…