Sprej s označením Shine Star výrobce charakterizuje jako čisticí a ochranný prostředek pro ochranu kovových, plastových, gumových a kožených částí jízdního kola. K jeho hlavním přednostem patří „oživování“ povrchů, ať už těch surových či lakovaných. Současně snižuje usazování nečistot a při pravidelné aplikaci usnadňuje také očistu kola, neboť zabraňuje pevnému přilnutí špíny. Za nemalé plus považujeme také univerzalitu použití a přiznáme se, že v redakci máme dlouhodobě celkem vysokou spotřebu Shine Staru, na jehož účinnost spoléháme nejen v případě kol a cyklistického vybavení, ale také při péči o interiér, motorový prostor a částečně i exteriér našich aut. Shine Star by podle nás neměl chybět třeba ani v garáži auto či moto-veteránisty, možnosti použití jsou skutečně široké. Vedle klasické verze je v nabídce také varianta s dodatkem „mat“, již ocení třeba majitelé matně lakovaných rámů kol. V takovém případě působí povrch sametověji nežli po aplikaci klasického Shine Staru, ovšem jeho oživení či omezení zachytávání nečistot jsou stejně příkladné.
Jak již bylo zmíněno v úvodu, Shine Star dokáže perfektně oživit všechny povrchy, přičemž nejvíce patrné je to logicky u těch matově černých, plastových či pryžových. Po aplikaci každý takový povrch vypadá jako nový a dlouho mu to vydrží, tedy v případě, není-li guma vyloženě zpuchřelá. Shine Star navíc zpomaluje stárnutí povrchů, což je právě u pryžových nejlépe zřetelné. Současně ale musíme podotknout, že jeho aplikace na běhoun plášťů by byla vyloženě nebezpečná, neboť bude povrch následně nějakou dobu nadstandardně kluzký – proto by bylo vyloženě nežádoucí nanést prostředek i na povrch sedla či gripů, nebo ještě hůře potřísnit brzdové kotouče či brzdnou plochu ráfků. Tak je to ostatně se všemi podobnými „leštěnkami“.
Vedle ochranné funkce nabídne Shine Star částečně rovněž funkci čisticí, neboť dokáže rozpouštět lehčí nečistoty. Toto je naopak nejvíce zřetelné u lakovaných součástek, nejvíce tedy u rámu kola. Varianta „mat“ logicky mnohem méně inklinuje k lesklosti povrchu, přestože okamžitě po aplikaci nemusíme vidět oproti standardní verzi žádný rozdíl. Po chvilce zavadnutí či po přeleštění hadříkem je ovšem znatelné, že právě tento prostředek byl speciálně vyvinut pro matové laky. Povrch je skutečně jednolitě „sametový“, bez nežádoucích odlesků – majitelé matně lakovaných (nejen karbonových) rámů budou jistě spokojeni.
Cena je totožná v případě klasické i matové varianty,
200ml sprej vychází na celkem příznivých 135 korun.
(kad)
Co si budeme namlouvat, i bezdušový plášť plný nového těsnicího tmelu není samospasitelný a občas je defekt tak velký, že jej „mlíko“…
Troubení dodávky a řidič „pépéelky“ s funěním vláčí ke dveřím asi dvacetikilovou krabici s logy Everstar na lepící pásce. Tomu tedy říkám…