Podobně jako je pro Ferrari typická výrazná červená barva, tak pro jeho krajana, italskou značku Bianchi, je charakteristický bledě modrý odstín s lehce nazelenalým nádechem a označením Celeste. Silniční kolo, které tentokrát prošlo naším testem, je v tomto směru čistokrevným Bianchi, alespoň co se designu týče, který je jednoduše dokonalý. Trochu rušivé se může tradicionalistům zdát japonské osazení, nicméně Shimano Ultegra Di2 je sázkou na jistotu, pokud někdo preferuje elektroniku. Popravdě, elektronické Campagnolo nás zatím o svých kvalitách nepřesvědčilo natolik jako Di2 od Shimana, takže v určitém porušení tradic nevidíme problém.
Celokarbonový typ Sempre sice nemá výsostné postavení topmodelu značky, které zaujímá na podzim testované Oltre, nicméně i tak se jedná o špičkový silniční stroj. Jeho koncepce sází spíše na klasiku, což dokládá celkem tradičně pojatý rám, s pouhým náznakem slopingu a bez výraznějších profilací jednotlivých partií rámu. A nutno přiznat, že klasika má stále něco do sebe, zvlášť v současném světě přetvarovaných, nejen karbonových rámů. Tradiční vzhled, ne nepodobný prvním typům 928, je zde ovšem doplněn nejmodernějšími výrobními technologiemi, takže před námi stojí standardně vyhlížející Bianchi, které však jízdními vlastnostmi patří mezi špičkové stroje své kategorie. To ostatně zohledňuje také cena, námi testovaná verze Sempre Pro Ultegra Di2 přijde na 119 990 korun.
Z konstrukce rámu je na první pohled patrný požadavek na maximální tuhost, který je vyplněn beze zbytku. Mohutný profil hlavních rámových trubek, tedy včetně té sedlové, nabídne perfektní přenos síly bez jakýchkoli ztrát. Svoji zásluhu na tom jistě má i robustně vyhlížející partie středu s integrovanými ložisky standardu BB30 a maximální možný rozestup řetězových vzpěr bezprostředně za středem. Současně však nebyl podceněn komfort jezdce, tedy schopnost rámu pohlcovat část otřesů. „Ultra Thin Seat Stay“ („UTSS“), tento nápis, přítomný na sedlových vzpěrách, je dostatečně vypovídající. Jejich výrazně zploštělý průřez by měl teoreticky, a to i přes použití celkem širokého monostay horního napojení, poskytnout dostatečnou míru pohodlí, na níž se moc nedá spoléhat u široké sedlové trubky.
Jediným znakem, informujícím o nižší kvalitativní úrovni ve srovnání s topmodelem Sempre, je šroubované a současně lepené napojení sedlových vzpěr k duralovým patkám.
Přední celokarbonová vidlice s označením B4P a 1,5“ spodním ložiskem hlavy slibuje již od pohledu vynikající tuhost při vedení směru, její ramena totiž vsadila na výrazný vzájemný rozestup, a to již od korunky.
Z detailů rámu zasluhuje zmínku vnitřní vedení nejen kabelů řazení, ale i lanka zadní brzdy, přičemž vstupy do trubek, případně jejich zaslepení, jsou vyřešeny velice čistě. Detailista by však mohl namítnout, že baterie by byla hezčí buďto pod středovým pouzdrem, nebo ještě lépe v sedlovce, být estétem je svým způsobem prokletí...
Jízdní vlastnosti odpovídají určení kola. Sempre sice není tak nekompromisní jako prestižní Oltre, nicméně jako celek působí vyváženě. Z hlediska tuhosti není kolu co vytknout a totéž platí u geometrie. Kolo je dostatečně živé, pro méně vyježděného silničáře možná až dost, nicméně zkušený jezdec dokáže jeho jízdní projev nejen ocenit, ale i naplno využít. Reakce kola na podněty od řídítek i na přesunutí těžiště jsou hodně přesvědčivé a průjezd sérií zatáček je maximálně čistý. Serpentiny nad Srbskem, nedaleko Karlštejna, pro nás byly doslova radostí. Současně jsme však nepociťovali nadstandardní nervozitu při vedení přímého směru, vyšší rychlost logicky znamená nárůst stability.
Z hlediska akcelerace však patří toto bianchi pouze k průměru, o což se vedle celkové hmotnosti 7,7 kilogramu zasloužila především obvodová hmotnost zapletených kol Fulcrum Racing Quattro. Jejich aerodynamický profil má možná lepší vlastnosti při vyšších rychlostních průměrech, ale samotná akcelerace je trochu otupena. Například kola Mavic Ksyrium Elite mají o dvě stě gramů nižší hmotnost, takže bychom zde raději dali přednost o něco nižšímu profilu ráfku. Z hlediska torzní tuhosti jsou však použité fulcrumy velice dobré.
Pokud pozornost zaměříme na jízdní komfort, tak v tomto jediném směru je testované kolo trochu nevyvážené. Celá zadní partie rámu a sedlovky je totiž k jezdci nadmíru štědrá, naopak předek se zdá být při přejezdu nerovností o něco tvrdší. Vidlice se širokým kónickým sloupkem je zaměřena především na dokonalé vedení směru, což se jí ovšem daří na výbornou.
Osazení kombinující elektronickou ultegru a duralové kliky FSA fungovalo tradičně na jedničku. Z top komponentů zaslouží zmínku představec a sedlovka FSA SL-K a především sedlo s retro názvem Concor od Selle San Marco. Ke komfortu jezdce přispívá také velice mělký oblouk řídítek Reparto Corse, umožňující jezdci využití také jejich spodní části. Nechybí ani standardně montovaný košík Elite. A jedna drobnost na závěr. Přestože se to může zdát nedůležité, metalízový, lehce perleťový efekt zde použitého odstínu Celeste vypadá na sluníčku prostě božsky...
Rám: Sempre Carbon monocoque
Vidlice: Full Carbon B4P
Kliky: FSA Energy 50/34
Brzdy: Shimano Ultegra
Řazení: Shimano Ultegra Di2
Přehazovačka: Shimano Ultegra Di2
Přesmykač: Shimano Ultegra Di2
Kola: Fulcrum Racing Quattro
Kazeta: Shimano Ultegra 12-27 (10)
Pláště: Hutchinson Equinox 23
Řídítka: Reparto Corse
Představec: FSA SL-K
Sedlovka: FSA SL-K
Sedlo: San Marco Concor
Hmotnost: 7,7 kg (vel. 55 cm)
Cena: 119 990 Kč
Rakouské R.S.P. má ve své nabídce celou řadu maziv a cyklokosmetiky, naším testem tentokrát prošel prostředek nazvaný jednoduše Glide &…
Brněnský PELL’S představuje exkluzivní novinku pro rok 2014. Nabízíme Vám první fotografii prototypu kola, které bude postaveno na novém…