Společnost KCK Cyklosport-Mode s.r.o. zastupuje na českém trhu řadu zvučných značek, v krátkosti jmenujme třeba kola Wilier, pláště Hutchinson, komponentovou klasiku ITM, luxusní sedla Prologo, nářadí Unior a mohli bychom pokračovat. V letošním roce pak přivedli na český trh značky ControlTech, Connex, Velotoze, pedály a tretry Time nebo trenažéry Minoura. Zkrátka samá vybraná společnost. Portfolio KCK ovšem oslovuje všechny příznivce cyklistiky, a to širokou nabídkou své vlastní značky Force, jejíž kolekce každým rokem expanduje a z hlediska poměru kvalita/výkon jen těžko hledá konkurenci.
Dalibor Kmenta
Nahlédneme-li trochu do historie, pak společnost KCK Cyklosport-Mode s.r.o. byla založena v roce 1991, celkem brzy tedy oslaví třicetileté působení na českém trhu. Před třemi roky otevřené nové sídlo firmy ve Zlíně - Otrokovicích je současně centrálním skladem, a to v průměru se šesti tisíci skladovými položkami (!!!). Logo Force je stále více vidět napříč všemi segmenty cyklistiky a značku již uživatelé dobře znají. Vedle toho Force podporuje celou řadu profesionálních závodníků i celých týmů. My však na následujících řádcích nemáme v úmyslu vypisovat sportovní úspěchy, chceme se zaměřit na nejdůležitější novinky kolekce Force 2019. Pro tento účel jsme vyzpovídali přímo majitele společnosti, Dalibora Kmentu a Andreu Kmentovou.
Které hlavní novinky jste si pro sezónu 2019 připravili a co je nosnou částí kolekce Force z hlediska prodejů?
Pro každou sezónu se snažíme sortiment Force produktů rozšířit, ale zároveň i vylepšit stávající portfolio. Nejvíce se rozrůstá segment oblečení, kam pravidelně zařazujeme spoustu novinek. „Nosnou částí“ Force je právě oblečení, přilby, brýle, tretry, ale i komponenty jako hustilky, nářadí, až po funkční celky, jako jsou třeba nová středová složení.
Ve vašem sortimentu se objevila třeba nová karbonová „kombo“ sestava řídítek a představce. Můžeme do budoucna očekávat pokračující kvalitativní posun Force směrem k luxusním komponentům?
Určitě ano, jak jsme již zmínili, tak opravdu každý rok se snažíme produkty posunovat dopředu a navyšovat jejich kvalitu. Chceme docílit toho, aby každé portfolio skupiny zboží bylo nabízeno v základní, střední, ale i top třídě. Právě rozšíření řady karbonových komponentů nám umožňuje získávat další nové zákazníky.
K bestsellerům Force posledních sezón se jistě řadí také tretry, jak složité je uspět právě v cyklistické obuvi – v tak široké konkurenci?
Uspět je zde velmi složité. Když jsme s tretrami začínali, tak na trhu nebylo tolik dodavatelů, jako je nyní. V dnešní době nabízí tretry prakticky každá silná značka a udržet se na trhu je těžké. Snažíme se, aby naše tretry byly kvalitní a s ohledem na cenu konkurenceschopné, je důležité nabídku optimalizovat a adekvátně rozšiřovat. Přestože například technologicky pokročilejší obuv s karbonovou podrážkou již není pro každého běžného uživatele, rozšiřujeme nabídku i o tyto modely.
Přesuňme se k vašim dalším značkám. Wilier, ITM, Hutchinson, to jsou vážené pojmy především ve světě úzkých plášťů. Osloví nabídka těchto značek i bikery?
Zde podle nás platí pravidlo, že pokud má zákazník dobré zkušenosti se značkou na silnici, tak uvítá její nabídku i v MTB, gravel a dalších specifikacích. Tedy ve zkratce – pokud jsem s něčím spokojený, tak nerozlišuji účel.
Kolik maloobchodních prodejců značky Force dnes na českém trhu najdeme?
Cílem je vytvořit síť prodejců, kdy najdete v každém větším městě prodejnu nabízející sortiment Force opravdu v široké míře, kde si zákazník může vybrat tak, aby byl spokojený a mohl odejít s kompletní cyklovýbavou Force. Spouštíme „mapu prodejen“ na portále www.force.cz, kde se budou zákazníkům zobrazovat prodejní místa. Pro komponenty Force je prodejní síť silná a nyní se zaměříme na zvyšování kvality nabídky místo zvyšování počtu prodejních míst.
Pravidelně se prezentujete na prestižních veletrzích, včetně německého Eurobiku.
Vzhledem k rostoucím nákladům na výstavu Eurobike jsme se rozhodli v letošním roce veletrhu nezúčastnit jako vystavovatelé. Náklady jsme se rozhodli reinvestovat do meetingu a prezentace přímo u nás ve společnosti. Pro zahraničí partnery jsme měli individuální „předváděčku“ novinek a podobnou akci plánujeme také pro české obchodníky. Myslíme si, že se to ukázalo jako efektivnější – atmosféra meetingu byla klidnější s kvalitativně lepším výsledkem.
Děkuji za rozhovor.
(red)
Slogan připomínající reklamu na dětské pleny by se klidně hodil i pro speciální impregnaci Haven Techproof, vyvinutou přímo pro oblečení…
Podzimní teploty mohou být v lecčems zrádné a ke slovu přichází návleky, vesty či větrovky ve všech možných podobách. Ale jaké zvolit…