Výrobce odpružení SR Suntour hodně šlape do podpory sportu, o čemž svědčí nové stránky www.srs-werx.com, kde najdeme v angličtině a němčině zápisky sponzorovaných jezdců a spousty fotek z testování i závodění na vidlicích a komponentech Suntour. Hodně nás zaujala fotka jezdce letícího dost vysoko nad zemí s vidlicí Axon, která je určena hlavně na cross country.
Po velmi kladných zkušenostech s novými vidlicemi střední třídy Epicon jsme si tedy do testu vyžádali také právě model Axon, s nímž vás nejdříve krátce obeznámíme.
Lehká vidlice určená hlavně pro XC a maratony je postavena na vnitřních nohách z tvrzeného duralu Al7075, které mají v této kategorii zcela osvědčený průměr 32 mm. Kluzáky z magnézia jsou připraveny pro rychloupínák, v nabídce je pak i verze pro 15mm pevnou osu. Suntour totiž velmi pružně zareagoval na nástup průměru 15 mm, který představily značky Fox a Shimano, a dokonce vyvinul vlastní osu
Ačkoliv úchyt kotoučovky je staršího typu International standard, modely pro letošní sezónu by již měly být vybaveny modernějším úchytem PostMount, jenž nevyžaduje použití adaptéru. Testovací vidlice postrádá čepy na ráfkové brzdy, ale v nabídce jsou i vidlice s čepy. Sloupek je vyroben také z leteckého duralu Al7075 a směrem ke korunce se jeho vnitřní průměr rozšiřuje. Na černé korunce najdeme ventil vzduchové komory, která pruží v levé noze, v pravé je pak ukryta olejová tlumící patrona s vývodem pro vedení k dálkovému ovládání blokace. Na spodní části pravé nohy najdeme ovladač rychlosti odskoku.
Zdvih vidlice dosahuje 100 mm, hmotnost nové vidlice s nezaříznutým krkem je pak 1623 g. Velmi zajímavá vzhledem k příznivé hmotnosti i konstrukční tuhosti je cena 6 990 Kč. Vidlici jsme si právě osadili na testovací stroj se 100 mm zdvihu a výsledky našeho jízdního testu přineseme v některém z příštích čísel.
(mig)
Domácí Author pro letošek připravil řadu novinek, mezi které patří také zcela nové dezény některých plášťů pro cross-country. Své příznivce…