Americký lišák přichází pro příští sezónu s několika zásadními novinkami, z nichž některé jsou patrné na první pohled. Tak například vidlice pro volný prodej (tzv. aftermarket) budou dostupné se zlatavou úpravou vnitřních nohou Kashima Coat, u vidlic pro XC Fox oživil svůj inteligentní systém Terralogic, systém změny zdvihu Talas bude nově disponovat pouze dvěma polohami a do portfolia značky přibude nový model Fox 36 180.
Povrch „Kashima Coat“, vyvinutý japonskou společnost Miyaki, slibuje oproti dosud běžné povrchové úpravě až o 47% lepší kluznost. Tato povrchová úprava se zatím používala pouze u pružících jednotek motorek a automobilů, díky foxu tak bude mít premiéru i u bikového odpružení. Revoluční proces umožní elektrickou indukcí částečkám lubrikujícího disulfidu molybdenu vniknout do milionů mikroskopických pórů na povrchu anodizovaných duralových nohou. Kromě zlepšení kluznosti však tato úprava přináší i čtyřnásobně vyšší odolnost proti oděru. Vidlice se zlatavými vnitřními nohami však budou dostupné pouze samostatně, na sériová kola se budou montovat vidlice s tradiční úpravou. Fox si od tohoto kroku slibuje opětovné „rozhýbání“ prodeje vidlic.
Značka Fox již v minulosti produkovala vidlice se systémem Terralogic, který nakonec ustoupil oblíbenější blokaci páčkou ze řídítek. Ovšem lišák svůj inteligentní systém Terralogic opět oživil, pouze s přepracovaným ventilem. Setrvačný ventil, který dokáže odlišit rázy terénu od pohybu jezdce při šlapání, udržuje vidlici na tvrdém povrchu uzavřenou, aby propružováním neochuzovala jezdce o jeho energii. Při vjezdu do terénu však ventil okruh ihned otevře a vidlice začne okamžitě pružit. To vše bez vlivu jezdce. Nový Terralogic je vybaven patnáctipolohovým laděním prahu odtržení, takže každý jezdec by si měl najít svou úroveň tvrdosti vidlice. Krajní pozice pak přináší jak tvrdý lockout, tak i zcela otevřený chod, který u původní verze chyběl.
U F-série také došlo k úpravě křivky průběhu chodu tak, aby jezdec mohl využít více zdvihu s nižšími kompresními poměry. Díky použití povrchu Kashima tak budou XC vidlice daleko citlivější na drobné rázy, což výrazně zpříjemní jízdu. Nejlehčí závodní vidlice by měly atakovat hranici 1400 gramů.
Systém rychlé změny zdvihu Talas bude ještě rychlejší díky pouze dvěma polohám. Pouhým pootočením páčky na korunce bude možné změnit zdvih ze 140 na 110 mm u XC vidlic, nebo ze 150 na 120 mm u allmountain modelů. Velmi zajímavým modelem jistě bude Fox 32 Talas, jenž disponuje zdvihem 140/110 mm, ale také i úspěšnou patronou Fit a novým systémem Terralogic. Výrobce si slibuje, že díky použití těchto technologií by se ve spojení s povrchovou úpravou Kashima mělo jednat o nejuniverzálnější vidlici pro horská kola.
Zcela nový model Fox 36 180 s osmnácticentimetrovým zdvihem je určen pro tvrdé enduro a freeride. Takovýto model v nabídce doposud chyběl, takže sto osmdesátka vyplní prostor mezi modely 36 a 40. Nová vidlice vychází z oblíbeného modelu 36, ovšem kvůli delším vnitřním nohám průměru 36 mm musely být prodlouženy i kluzáky. Verze Talas bude disponovat měnitelným zdvihem ze 180 na 140 mm, což díky snížení celé vidlice výrazně usnadní jízdu do kopce. Ani hmotnost této univerzální vysokozdvihové jednokorunky nebude překážkou pro jízdu všemi směry, váha je totiž ohlášena na výtečných 2,2 kg, což z ní dělá prakticky nejlehčí exemplář ve své kategorii.
Tolik ochutnávka novinek pro rok 2011, konkrétnější informace o cenách, hmotnostech i dostupnosti se dozvíme u dovozce.
(mig)
(Původní zpráva pořadatele pro Cykloservis) Jeden z nejnáročnějších a zároveň nejhezčích bikových maratónů u nás, který je součástí…
Italské Campagnolo přijde pro sezónu 2011 s kompletně přepracovanými sadami Veloce a Centaur a především se zcela novým standardem klik.…