Zdánlivě úplně obyčejná malá hustilka za relativně pár korun, při bližším prozkoumání však nečekaně propracovaný, velmi lehký kousek. Taková je pumpička Jet Mini AL domácího Authoru, která má tělo z hliníkové slitiny, vychytanou hlavici Smart, výklopnou rukojeť ve tvaru „T“ a dokáže bez problémů dosáhnout tlaku 120 psi. Je tedy plně použitelná i pro silniční kolo, k čemuž ji předurčuje také hmotnost pouhých 109 gramů. Se silničními koly tuto hustilku pojí také elegantní útlý tvar, takže po namontování pod košík nepůsobí ani na drahém karbonovém stroji rušivě.
S cenovkou 250 korun se stále jedná o kategorii nejlevnějších mini-hustilek na trhu, ovšem z hlediska výkonu či chytře propracovaných detailů patří testovaný model o dost výše. Průměr pracovního válce dvacet milimetrů sice obsluhuje jediný píst, ale nabízený výkon je plně použitelný jak při huštění bikového pláště po opravě defektu, tak i při nafukování silničního kola na provozní tlak. Právě v tom případě nejvíce oceníme výklopnou T-rukojeť, která nám umožní pořádně se do hustilky opřít, pakliže už se tlakem pohybujeme někde okolo 100 psi. Rukojeť má navíc aretaci držící ji v optimální poloze. Výše zmíněná „chytrá“ hlavice Smart se na první pohled netváří nějak výjimečně, obsahuje výklopnou aretační páčku pro utěsnění kolem ventilku a také rozměrově se jedná o klasiku. Její chytrost spočívá v tom, že je uzpůsobena pro galuskový ventilek i autoventilek, aniž bychom museli jakkoli rozebírat a otáčet její vnitřnosti. Navíc v praxi funguje opravdu perfektně a také utěsnění kolem obou typů ventilku bylo bezvadné.
Hustilka Jet Mini AL nám dělala společnost celou zimu a letošní jaro, přičemž poměrně časté použití se na jejím stavu vůbec nepodepsalo. Dokonce i černé anodizované tělo, jež se bočně zasouvá do plastového držáku pod košíkem, vypadalo po půl roce používání stále jako nové. Nízká hmotnost a dostupná cenovka tedy neznamenají jakékoli ústupky ze strany životnosti. Rozměry 270 mm x 26 mm pak sice nejsou těmi, které by vybízely k převozu v kapse dresu, ale jak už bylo naznačeno – úzký tvar těla působí nerušivě na silničním kole a oceníme jej i při zasouvání do úzké „hustilkové“ kapsy batohu.
(kad)
Méně místa v prostoru mezi trubkami předního trojúhelníku může být výsledek malé velikosti rámu, složitější koncepce zadního odpružení či…
Pořád tu je období, které přeje různým cyklistickým trenažérům nebo válcům, a najíždění kilometrů hezky doma v teple. Jenže co zvolit,…