Limar 885
Vrcholem nabídky přileb Limar jsou bezesporu modely Ultralight, sázející na co nejnižší hmotnost, a to jak v MTB, tak silničním provedení. Stupínek bezprostředně pod nimi ovšem zaujímá přilba Limar 885, jejíž tvary jasně určují terénní nasazení a design počítá nejen s tvrdším použitím, ale proti topmodelům hlavně s nutností zvýšené ochrany hlavy.
In-Mold provedení spojuje v tomto případě jak vrchní, tak spodní díl skořepiny v jednolitý celek, kde je přechod jedné skořepiny do druhé patrný pouze při pohledu shora a na zadní partii. Přetažení skořepiny vespod až do vnitřních prostor přilby nahrává maximální životnosti materiálu v těchto místech. Integrovaná síťka v čelních otvorech a jednoduše vyjímatelný štítek usazený v plastových pouzdrech jsou dalšími dobře zvládnutými detaily.
Přilba s poměrně hlubokým tvarem překvapila naprosto dokonalým usazením na hlavě, zajištěným kromě hloubky také výškově stavitelným stahovacím páskem na týlu. Celoobvodová čelenka je totiž uchycena na čepech napevno, ale vzadu má na bocích panty, na nichž lze zadní díl se stahovacím kolečkem jednoduše i za jízdy posunout směrem dolů či nahoru. Skvělá vychytávka jak kvůli usazení na hlavě, tak třeba pro jezdce s dlouhými vlasy nebo bikerky s culíkem. Kvalitnímu usazení nebrání ani měkké popruhy s polstrováním pod bradou, takže i přes celkovou hmotnost, díky dobré ventilaci a perfektnímu usazení, o přilbě na hlavě jezdec po chvilce ani neví. Jedinou výtku máme k chybějící reflexi, o niž si zadní partie v několika plochých místech vyloženě říká.
Čtyřiadvacítka ventilačních otvorů zaručila spolu s komfortními výstelkami odpovídající teplotní regulaci, takže i přes dostatek materiálu patří přilba k těm lépe odvětraným a navíc nikde na hlavě netlačí. Co se týče tvaru a délky štítku, jeho použití v kombinaci se středně skloněným posedem je naprosto bez připomínek, závodník nalehnutý na řídítka jej asi sundá, nebo pořídí více závodně orientovaný topmodel bez štítku. Vzhledem k celkové hmotnosti 285 gramů (L 59-63 cm) je jasná orientace na bezpečnost, a masa materiálu, která ovšem na hlavě nevypadá nijak objemně, určitě neurazí žádného sportovce, ale svým designem přesto spíše padne vyznavači volných kraťasů a klidně i vyššího zdvihu. Testovaný model v ceně 2790 korun se pak kromě nápadného modrého provedení dodává také v bílé, černé nebo černo/zelené variantě.
(už)
Německá značka Maloja byla v předchozích letech typická především svým volnějším bikovým oblečením s nepřehlédnutelnými designy. To si s…
Kolekce brýlí značky 3F se neustále rozšiřuje a v její nabídce najdeme jak univerzální sportovní či civilně vyhlížející modely, tak i čistě…