Nejvýše postavený devětadvacítkový hardtail v nabídce domácího 4Everu nese ve svém označení nejen dodatek informující o osazení nejluxusnější sadou Shimano, ale ještě čtveřici písmen NZRT. Ta značí „New Zealand Racing Team“ - ano, přesně tento bike sedlají všichni profesionální jezdci novozélandské stáje a podíleli se také na jeho vývoji a testování. Pro sezónu 2019 totiž právě elitní 4Ever Scanner spatřil světlo světa ve své úplně nové generaci, jejíž karbonový rám s boostovými osami a řadou charakteristických konstrukčních prvků váží 1060 gramů. Týmová varianta s cenovkou těsně překračující stotisícovou hranici je rámově shodná i s dalšími verzemi, kdy ta nejdostupnější s osazením Deore XT/SLX a s vidlicí RS Reba vyjde na 55 990 korun. Sympatické tedy je, že i běžný hobby jezdec může sedlat totožný rám jako nejnáročnější uživatelé či profesionální závodníci.
Cykloservis již úplně novou generaci modelu Scanner otestoval v praxi, a sice v ještě v podobě finálního prototypu, tedy té poslední předsériové verze. Abychom se tedy neopakovali, tak naše jízdní dojmy můžete najít v podzimním čísle 17/2018. Rám s označením High Modulus Boost 29“ v sobě spojuje vynikající tuhost, nízkou váhu a současně i jasně zřetelnou schopnost pohlcovat rázy od terénu – primárně je to však závoďák každým coulem, což dává najevo nejen příkladným přenosem energie, ale i svou geometrií. V nejvýše postavené variantě XTR NZRT pak celé kolo váží přesně 9,9 kilogramu a luxusní akceleraci podtrhují zapletená kola Mavic CrossMax Pro Boost, obutá do extrémně rychlých plášťů Mitas Scylla.
Týmovka novozélandské sestavy, kterou si může koupit i obyčejný smrtelník, dále spoléhá na vidlici Fox 32 v provedení Performance, a to se stodvacítkovým zdvihem a samozřejmě nepostradatelným dálkovým lockoutem. Právě zdvih zde ale jasně naznačuje, že byl požadavkem alespoň minimální trailový přesah, kdy má být kolo vedle svého chrtího zaměření také jízdně zábavné. Kompletní sada Shimano XTR ve své zatím poslední generaci spoléhá na převody 1x12, konkrétně na čtyřiatřicítkový převodník a kazetu 10-51. Převodový rozsah by proto měl být zcela dostačující a hodně nadstandardní výkon nabídnou brzdy s kotouči 180/160 mm, tedy opět mírný přesah z ryzího závodního XC. Vše podtrhují komponenty prestižní řady Ritchey WCS na postu sedlovky, představce nebo 710 mm širokých řídítek. Sedlo XLR SF pak dodalo Selle Italia, tedy značka, jíž najdeme na drtivé většině modelů domácího 4Everu.
Nová rámová platforma Scanner 2019 se hodně povedla a spojuje v sobě určitý konstrukční a designový purismus se skvělou tuhostí a příjemně hravou geometrií, podpořenou i již zmíněným 120mm předním zdvihem. Boostové osy jsou citelnou výhodou z hlediska samotného ničím nelimitovaného záběru, ale také při naklopení do zatáčky. Tenhle bike dokáže na jednu stranu vyhrávat závody a na tu druhou roztáhnout pusu od ucha k uchu v točitých pasážích plných klopenek – a to rozhodně nebývá v čistě závodní XC třídě standardem. Šířka nabídky variant kompletně nového modelu Scanner je další z jeho výhod.
(kad)
Přesně takhle pojala momentový klíč značka Pells, která jej nabízí buď v rámci servisního balíčku jako bonus ke svým kolům, případně jako…
Prémiová, světově proslulá značka, jejíž modely kol vznikají kompletně na našem území – od prvotních návrhů konstrukce, geometrie či…