Prémiová, světově proslulá značka, jejíž modely kol vznikají kompletně na našem území – od prvotních návrhů konstrukce, geometrie či designu až po finální montáž. Takový je HEAD, přičemž místem vzniku všech jeho modelů je severomoravská společnost Novus Bike. Tudíž i modely, jež sedlají úspěšní jezdci bikové formace HEAD PRO TEAM, vznikají kompletně na našem území. Maximální profesionalita se týká jak závodní tváře HEADu, tak kol samotných. Stačí si letmo prolistovat katalog 2019 a šířka záběru nás musí nadchnout – ani v tomto ohledu cyklistický HEAD jakkoli nezaostává za tím lyžařským či tenisovým.
Píšeme-li v nadpisu o exkluzivitě, jistě ne náhodou. Karbonové topmodely MTB i silniční kolekce jsou nejen pastvou pro oko, ale především technicky dokonale zvládnuté stroje s mnoha nezaměnitelnými konstrukčními prvky. Podobně zaujmou populární maratonské fully řady Adapt Edge ve své zatím poslední evoluci a totéž platí o superlehkých hardtailech Trenton. V minulých sezónách však HEAD dokázal, že umí postavit také schopné fatbiky a především elektrokola, včetně těch čistě terénních. Jaké jsou hlavní novinky a nejbližší cíle značky či samotné společnosti Novus Bike, jakožto producenta kol HEAD, na to nám budou odpovídat osoby nejpovolanější, tedy Zdeněk Kalužík a Nicole Mrůzková.
Začněme tím, co vás v tento okamžik pravděpodobně zaměstnává nejvíce, tedy rozšířením výrobních prostor. Kdy by měla být nová hala hotova?
Nová hala je již dokončená a také je v tento moment už zkolaudována. Tyto nové prostory nám umožní navýšení produkce o nějakých dvacet až třicet procent.
Na vašich výrobních linkách v současnosti stále vznikají vedle HEADu také modely Sundance? Případně montujete kola i pro další značky?
Vzhledem k velkému nárůstu modelů značky HEAD se modelová řada Sundance musela poněkud „ořezat“, ale byť v menší míře, tak kola Sundance stále nabízíme. Montujeme samozřejmě také kola pro jiné firmy, zde se ale jedná především o montáž elektrokol.
Vaši tradiční západoevropští odběratelé jsou dlouhodobě zvyklí na špičkovou kvalitu montáže, na níž jste se od počátků zaměřili. V čem přesně spočívá?
Kvalita montáže spočívá především v tom, že naše kola nejsou montována na klasické montážní lince, ale na samostatných montážních stojanech. Tudíž je možné zajistit mnohem vyšší důraz na kvalitu a preciznost.
Cyklistický HEAD neustále expanduje, které trhy jsou pro vás v tento okamžik nejdůležitější?
Důležité trhy, na kterých každoročně expandujeme, jsou například Španělsko, Německo, Francie, Finsko, Slovinsko, kupodivu také Řecko a Ukrajina.
Přibližte nám kolekci 2019, na jaké novinky se zákazník může těšit mezi sportovními a závodními modely?
Především jsme se zaměřili na karbonové modely, které jsme osadili nejnovějšími komponenty, jako je například Shimano XTR 1x12. Nadále ale u vyšších modelů sázíme na kvalitu značky SRAM! Důležitou informací je skutečnost, že pro sezónu 2019 jsou téměř všechna karbonová kola na boostových nábojích. Novinkou pro rok 2019 v kolekci HEAD jsou gravel biky – zde nabízíme dva modely řady Picton, jeden na Shimanu a jeden na SRAMu.
Ve vašich opavských prostorách vzniká každá nová kolekce od A do Z, tedy od prvotních návrhů designů, nebo využíváte externí designéry?
Co se týče designu kol, tak zde v menší míře využíváme také externí designéry, ale jinak vše ostatní je zcela v naší „opavské režii“. Máme u nás ve firmě vysoce kvalifikované produktové manažery s dlouholetou zkušeností v cyklistické branži, kteří neustále sledují jak technologické, tak designové trendy.
U elektrokol používáte středové motory nejdůležitějších značek – od Shimano Steps a Bafang až po Continental. Které zásadní novinky nalezneme mezi elektrokoly HEAD?
Hlavní novinkou je karbonové celoodpružené kolo MURET na motoru e8000, na tomto stejném motoru v naší nabídce najdete například také e-bike Durango. Modely Terni a Terni Lady jsme osadili motorem e7000.
Terni Lady? Dámské modely e-biků jsou asi úplnou novinkou?
Ano, je to tak, pro tuto sezónu jsme v elektrokolech přidali také speciální modely pro něžné pohlaví. Jedná se především o barevné odlišnosti těchto modelů, ale i specifické komponenty. Navíc kombinace tyrkysové s růžovou je v naší kolekci u žen velice oblíbená.
V nabídce máte třeba i zmíněný karbonový celoodpružený e-bike Muret, tedy špičkový full s pohonem Steps E8000. Je to okrajová záležitost, nebo skutečně rapidně přibývá uživatelů takto luxusních elektrokol?
Uživatelů karbonových elektrokol každoročně přibývá, už se vůbec nejedná jen o okrajovou záležitost. Lidé čím dál více zjišťují, že se na elektrokole dá i pořádně zamakat a ne se nechat jen „vést elektromotorem“...
O HEADu je slyšet také díky vašemu profesionálnímu MTB týmu, jaké cíle máte pro nejbližší sezónu?
Chtěli bychom se také v roce 2019 účastnit závodů UCI, ale hlavně se věnovat mládeži, kdy máme přímo v Opavě několik talentovaných kluků, kteří se již tuto sezónu účastnili Českého poháru. Jejich výsledky byly nad očekávání všech. Umístění na třetím místě v týmech mezi Kadety (celkem se účastnilo více než 44 týmů kadetů, pozn. red.) na začátku sezóny opravdu čekal asi málokdo. Aktuálně náš opavský oddíl čítá více než pětatřicet aktivně závodících dětí a juniorů ve věku od devíti do osmnácti let. Celkem máme 125 členů.
Jako producent kol světově proslulé značky máte jistě srovnání mezi českým a třeba německým trhem. Smazávají se postupně rozdíly v požadavcích, nebo je náš domácí trh stále v mnoha směrech specifický?
Německý a český trh jsou stále ještě v mnoha ohledech dost rozdílné, tak to prostě je. Samozřejmě, pozvolna se každoročně rozdíly trošku smazávají, ale ne až tak výrazně. Především ale přibývá zákazníků vyžadujících opravdu špičkové stroje nejvyšší úrovně. V tomto směru se západním trhům přibližujeme poměrně rychle.
Děkuji za rozhovor.
(red)
Nečekejte bulvární zprávy o známém zpěvákovi, to nás jen shoda názvu značky a jejích gripů vyprovokovala k takovému nadpisu. Gripy Sting…
Myšlenka kardanového pohonu je skoro stejně stará jako jízdní kolo samo. Nahradit řetěz otáčející se hřídelí s kónickým ozubeným osazením…