logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • 4EVER Prodigy Race

4EVER Prodigy Race

Datum: 08. 05. 2025

Na našich stránkách jste zvyklí nacházet jak praktické testy kol, tak třeba jen představení některých zajímavých modelů. Ale co ta další kola, kterých je v kolekci každé značky třeba i pár desítek? Byla by škoda je, když už ne provést testem, tak alespoň trochu představit. Jelikož doba meziročních obměn kompletních kolekcí každé značky v podstatě skončila a novinky se objevují průběžně, je v podstatě každá kolekce aktuální a modely mají delší životnost, než jsme tomu byli zvyklí před deseti a více lety.

Co třeba hliníkový hardtail domácí značky 4EVER, od nichž jsme vloni testovali hned čtyři novinky z top segmentu? Prodigy je osvědčené jméno a varianta Race má nový hliníkový rám ze slitiny 7005 s ostře řezanými profily jednotlivých trubek, navíc s trojitě zeslabovanou stěnou či lehce prohnutou sedlovou trubkou. Konická hlavová trubka nechybí, stejně jako vnitřní vedení kabeláže vstupující do spodní trubky hned za hlavou. Štíhlejší profil horní trubky je lehce v kontrastu s profilem té spodní a rovněž sedlové vzpěry jsou proti těm řetězovým pohledově méně objemné. Pevná zadní osa boostové rozteče už je dnes samozřejmost a boost standard je i vpředu u vidlice Rock Shox Judy se 100mm zdvihem a zamykáním na řídítkách. Přestože jde o sportovní hardtail, nechybí kromě závitů pro dvojici košíků i ty pro nosič či blatníky na zadní stavbě. Osazení je ovšem ryze sportovního charakteru, takže zde najdeme sadu shimano Deore XT zajišťující pohon a řazení, zatímco brzdy jsou ze sady Deore. Ráfky Mach 1 kombinují ložiskové náboje a obutí Schwalbe Racing Ralph v šíři 2,25 palce, na dílech kokpitu pak najdeme vlastní logo Exclusive. Tohle všechno by mělo na váze ukázat hmotnost 11,9 kilogramu, což je na hliníkovou devětadvacítku docela slušné.

Geometrie pak rozhodně nepatří k těm typicky XC střiženým, jak jsme byli zvyklí, ale je zcela současná, ovšem bez nějakých výstřelků. Hlavový úhel má točivých, ale stabilnějších 68 stupňů, sedlových 75 stupňů rovněž není vzpřímená moderna, ale ani žádná historie. Přední rámový trojúhelník je ale moderně trochu delší, zatímco zadní stavba má obratnějších 435 milimetrů. Prostřední 19“ velikost nabídne dosah 469,7mm, takže je logické, že výrobce nasadil trochu kratší představec. Prostě moderní XC hardtail, ale bez extrémů, a to vše za 37 990 korun v hodně neobvyklém odstínu chameleon/iron, případně černé nebo zlaté variantě.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Ortlieb, zavazadlo kamkoliv

Nemá smysl popisovat kvalitu zpracování, odolnost a životnost zavazadel či brašen Ortlieb, u nich je to prostě samozřejmost a když chcete…

  • Datum: 08. 05. 2025
  • Kategorie: Technika

Telefon na očích

Telefon na očích Upevnit telefon na řídítka je v posledních letech úkol, kterého se snaží zhostit snad každý výrobce cyklistických…

  • Datum: 19. 04. 2025
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru