Jedny tretry značky XLC už trpí pod našimi chodidly skoro tři roky a jde o docela slušný držák, co se týče odolnosti svršku i tuhosti podrážky. Nyní jsme testovali o stupínek lepší, tedy nejvýše postavený bikový model CB-M08 Pro MTB, jenž už nespoléhá na suché zipy a přezku, ale rovnou na strunu systému Atop.
Základem treter je pevná nylonová podešev s dostatečně agresivním vzorkem, přetažená až na špičku a vpředu i vzadu navíc upevněná nýtem. Svršek ze syntetické kůže je sice na špičce plný bez ventilačních otvorů, ale vše dohání síťové panely na bocích, kde je ventilace až nadmíru účinná. Nechybí vnitřní plastová výztuha paty, ale tato partie to s tvrdostí nepřehání, což potvrzuje i docela příjemné polstrování jejího lemu. Neoprenový jazyk je potom jednoduchý a přes něj se čtyřikrát táhne stahovací struna. Dodejme jen cenu lehce pod tři tisíce korun a velikostní rozpětí 36-47, které odpovídá značení, přičemž hmotnost 642 gramů pro pár velikost 42 je docela slušná hodnota.
Tretry patří svým střihem mezi zlatý střed, takže nejsou zbytečně úzké a naopak poskytnou dostatek prostoru v místě kloubu palce i co se týče výšky klenby. Jednoduchá vnitřní výstelka sice neoplývá ergonomií, takže zvýšenou opěrku klenby nečekejme, ale usazení chodidla je uvnitř dostatečně pohodlné. Celý komfort navyšuje polstrování a lem kolem kotníku, naopak vpředu a na bocích žádné vyměkčení není. Jazyk jsme zprvu lehce porovnávali, kvůli rozložení tlaku od struny, ale byla to spíš síla zvyku, rozložení je zde optimální, takže po stažení není na nárt vyvíjen nějaký větší tlak. Atop funguje spolehlivě a pozice kolečka je optimální i co se týče imunity vůči nějakému poškození od terénu.
Rozložení tlaku na pedál je díky hodně tuhé podešvi solidní, takže tretry bez problémů snesou závodní nasazení a přitom nepůsobí zbytečně tvrdým dojmem. Tvrdší je ale materiál podrážky, jenž na kamenech a při chůzi není zrovna úplně jistý a jeho parketou jsou spíše blátivé výběhy než procházka vedle kola do prvního kopce. Přetažení vzorku až na bok sice nahrává odolnosti v těžkém terénu a nechybí ani závity pro montáž hřebů, ale nepoddajná podešev a tvrdý vzorek si s kluzkým a tvrdým podkladem příliš nerozumějí, tady je závodní orientace, jež nepočítá s chůzí, naprosto jasná. Ve výběhu jsme ale ocenili směrování vláken v polstrování paty, která jsou vodorovně, takže spolu s tvarem patní části brání nechtěnému vyzouvání při záběru. Usazení chodidla je tedy dostatečně jisté i pro rychlý výběh. Perfektní je i špička bez otvorů, takže prsty v botě neprochladnou a v trávě se hned nenamočí, ale na bahenní jízdy to kvůli ventilačním panelům ze síťoviny zase až tak ideální není. Ventilace je ale na výborné úrovni, takže pochvala a ta patří i reflexnímu panelu na patě. Za danou cenu tedy stoprocentní sportovně-závodní tretry, které svým designem rozhodně neurazí, tuhostí potěší a ventilací nadchnou.
(už)
Jednou z novinek domácí značky 3F pro letošní sezónu jsou brýle nazvané Thunder, konkrétně dvojice modelů s kódovým označením 1666 a 1667.…
Přece byste nechtěli, aby váš cyklista, kterého máte doma, měl studené ruce, aby ho při jeho vášnivých zimních vyjížďkách zábly ruce. Máme…