Integrální přilba určená pro freeride a sjezd, v dostupné cenové kategorii a s nízkou hmotností, to je ve zkratce tento testovaný model.
Základem je jádro z tvrzeného EPS, na kterém je pevná plastová skořepina. Tuhost integrovaného náustku patří mezi střední, takže nejde o profesionální přilbu pro sjezd na vrcholové úrovni, ale pro juniory či rekreační sjezdaře je to dostatečně odolný kousek. Ve skořepině je celkem sedmnáct ventilačních otvorů, které jsou na zadní straně a přes uši i náustek chráněné síťkou.
Poměrně dlouhý štítek lze naklápět a zajistit maticí. Po celém spodním obvodu je měkký pryžový lem, aby helma při kontaktu s krkem nikde nedřela. Vnitřní výstelky jsou poměrně jednoduché, pouze přes uši mají výraznější polstrování, aby přilba dobře seděla a nikde netlačila.
Testovaná velikost L (59-60 cm) váží 730 gramů a svojí velikostí bude vyhovovat jezdcům se střední velikostí hlavy. Těm, kdo běžně používají větší obvod přilby, bude tato velikost asi malá. V nabídce jsou za stejnou cenu 1 290 korun už pouze dvě menší velikosti S (55-56 cm) a M (57-58 cm), samozřejmě v několika barevných kombinacích.
Usazení přilby na hlavě je standardní, na bocích je polstrování pohodlné, na temeni bychom možná uvítali nepatrně vyšší polstrování. Příjemná je výstelka upínacího popruhu pod bradou, který je velmi pohodlný a zapíná se klasickou přezkou.
Výhled skrz hledí je dostatečně široký a přilba bezpečně pojme i motokrosové brýle. Náustek není příliš vysoko ani daleko, takže neomezuje jezdce ve výhledu před a pod kolo. Lehce omezuje délka štítku, která tak jezdce nutí trochu zvednout hlavu, pokud se chce na trati podívat dále před sebe. Velmi pohodlná se ukázala výrazná ventilace, která spolu s nižší hmotností řadí tuto přilbu spíše k enduro modelům než sjezdovým kouskům. Poměr cena/výkon je u tohoto modelu na celkem slušné úrovni.
(už)
Plusy: hmotnost, ventilace, cena
Minusy: delší štítek
Síla značky bývá zpravidla patrná na detailech konkrétního produktu a v celkovém dotažení zdánlivých maličkostí. Značka Silvini se u své…
Kdo si potrpí na to, aby i v civilu dal na odiv svoji náležitost k cyklistice, má možnost. Dá se to řešit různě, třeba nanýtováním řetězu…