Pojmenovat bikové tretry jednoduše po autech do terénu je více než výstižné a navíc konkrétně u tohoto modelu naprosto odpovídající. Jde totiž o nejlepší bikové tretry v nabídce značky XLC, které za přibližně 2290 korun směle snesou srovnání s mnohem dražšími kousky.
Tenhle kousek si prošel téměř ročním testováním, kdy absolvoval jak řadu běžných vyjížděk, tak třeba maraton Rallye Sudety a řadu „backcountry" výletů s častým tlačením či nesením kola, a nelze vynést jiný verdikt, než že obstál na výbornou. Tuhá plastová podrážka totiž dokonale rozkládá tlak od pedálu, ale přitom nepatří při chůzi k těm nejtvrdším, v nichž je to utrpení. Rozumný kompromis mezi závodní tuhostí a dostatečným pohodlím pro chůzi, navíc s rozumnou mírou adheze materiálu. Samozřejmě, že tvrdší vzorek podrážky není na kořenech a kamenech tak ideální, jako měkčí pryžové variace, ale na druhou stranu, jeho výška skvěle zabírá v blátě a šroubovací kolíky vpředu i záběr ve výběhu uspokojí i náročného závodníka. Kdo dbá na bezpečnost, tomu snad bude stačit tenký reflexní proužek přes poutko na patě.
Přetažení materiálu podrážky až na špičku vydrželo celou dobu testování i mnoho mokrých vyjížděk bez jakéhokoliv náznaku o odlepení a rovněž celé zpracování tretry nevykazuje po delším používání žádné známky poškození, tedy vyjma šrámů z úzkých stezek. Plastová vnější výztuha paty dobře drží tvar a velikost 46 odpovídá značení a dokonce nabídne vyšší nárt a velkorysejší vnitřní prostor ve špičce. Takže jezdci s vyšším nártem i širším chodidlem budou rozhodně spokojeni. Navíc získají perfektní ventilaci skloubenou s dostatečnou ochranou špičky proti vlhkosti. Zapínání na dvojici pásků na suchý zip a přezku spolehlivě drží tretru na noze a ideálně rozkládá tlak na neoprenový jazyk, takže ani při extrémním nakrčení v kotníku horní pásek netlačí do nártu a jemné polstrování kolem kotníku je rovněž pohodlné. Pásek přezky lze navíc umístit do tří dvojic montážních závitů, takže opět plus pro vyšší, nebo naopak nižší nárt. Tyto tretry s hmotností páru 1070 gramů (vel. 46) můžeme jen doporučit všem vyznavačům sportovních či závodních modelů, kteří chtějí mít dostatek pohodlí a přitom nebýt ochuzeni o perfektní přenos síly na pedál.
(už)
Plusy: komfort, tuhost, odolnost, zpracování
Minusy: nenalezli jsme
Zcela novou přilbu používají závodníci týmu SKY při letošním etapovém závodě Tour de France. Firma KASK pro ně připravila model PROTONE,…
Dlouhoprsté silniční rukavice pro jarní či hodně teplé zimní období nemusí být nutně silné a plné výztuh, ale mohou tak trochu připomínat…