logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Tlouštík pro RS-1

Tlouštík pro RS-1

Přestože značka Rock Shox s letošní olympiádou ukázala nasměrování závodního XC opět směrem ke klasické konstrukci svých odpružených vidlic novým „SIDem“ ve světle modré barvě, její špičkový upside-down kousek RS-1 rozhodně není mrtvý a dle tvrzení zástupců značky by měl být vhodnější spíše pro maratony.

Nechme marketingové tahy, vhodnost konstrukcí a další důvody ke změnám stranou a podívejme se na to, co proti sidu vyžaduje starší sestra RS-1. Je to náboj, jenž musí být pevný natolik, aby udržel spolu s osou volně se otáčející patky vnitřních nohou hezky u sebe a zaručil dostatečnou tuhost. Musí mít také širokou dosedací plochu na patky, která spolu s oversize vnitřním průměrem osy navyšuje pevnost celého spoje a pak také musí odpovídat průměru pevné rychloupínací osy. Kromě originálních nábojů Sram se vyrojilo několik kompatibilních provedení od výrobců ráfků či nábojů, takže je z čeho vybírat.

Jedním takovým je celkem masivně vyhlížející náboj American Classic RS-1, jenž splňuje všechny náležitosti, aby si s dámou s opačnou pozicí vnitřních nohou rozuměl. Hmotnost 227 gramů, velký průměr ložisek a napevno usazené vnější koncovky, jenž na rozdíl od originálu nemají dosedací plochu zubatou, ale hladkou a také rozteč 110 mm. Právě hladké koncovky jsou dle slov majitele značky Billa Shooka výhodnější, protože se nebudou „zakusovat“ do dosedací plochy na patkách vidlice. Dále pak šestice děr pro kotouč a dokonale lehké otáčení osy, to jsou základní vlastnosti náboje pro dvaatřicet drátů.

Větší průměr vnitřní osy i ložisek proti originálu má za úkol navýšit tuhost, takže daň v podobě nepatrně vyšší hmotnosti by se měla vrátit preciznějším ovládáním. Zároveň lze díky matici na ose částečně upravit chod ložisek, takže v případě váhání, jaký náboj pro RS-1 pořídit, může být tenhle kousek za 3780 korun zajímavou alternativou.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Karbonové kombo

Aktuální šířky řídítek sice zavání i v XC rozměry atakujícími sedmdesát centimetrů, ale ne každý sedlá devětadvacítku a potřebuje pořádnou…

  • Datum: 29. 04. 2017
  • Kategorie: Technika

Klid pro duši

Vánoce sice byly svátky klidu, míru a duševní pohody, ale naše píchlé duše, které jsme během sezóny nasbírali, by si asi zasloužily opravu,…

  • Datum: 04. 05. 2017
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru