logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Test, Look 765

Test, Look 765

Pokud si myslíte, že francouzský Look nabízí pouze ta nejluxusnější, a tedy i cenově hůře dostupná kola, jste na omylu. Dokážeme vám to testem silničního modelu 765, jehož karbonový rám by si klidně zasloužil sadu Ultegra, ale díky o něco ekonomičtější sto pětce se dostal na příznivou cenu 55 900 korun. Za tyto peníze může uživatel počítat s vyloženě závodním základem a jak je dobře známo, rám je vždy tím nejdůležitějším. Toho si je Look evidentně dobře vědom, a nejen samotný design, ale i mnohé konstrukční prvky modelu 765 vycházejí z ultimativního typu 695. Nemůže chybět technologie CarboFlax kombinující uhlíková a lněná vlákna – pro namíchání optimálního poměru mezi vysokou tuhostí a schopností pohlcovat otřesy. Výrazný sloping a opticky spíše kratší přední trojúhelník jsou pak dalšími typickými znaky necelých jedenáct set gramů vážícího rámu s geometrií označenou „endurance“.

Jak jsme naznačili v úvodu, použití sady Shimano 105 ještě nemusí vůbec nic vypovídat o kvalitách rámu, o nichž mnohem více naznačí třeba příprava pro integrované vedení kabeláže elektronického řazení Di2. Nás rám testovaného modelu každopádně nadchl, a to jak svým projevem, tak i precizním provedením veškerých konstrukčních detailů. Z hlediska kvality přenosu energie patří k tomu úplně nejlepšímu nejen ve své kategorii, ale klidně i o jednu třídu výše. Jinými slovy, jakékoli kroucení při silovém záběru je pro něj zcela neznámým pojmem a vysoce nadprůměrná je jak boční tuhost partie středu, tak i celková torzní tuhost. Zkrátka závoďák každým coulem, navíc bez ústupků na poli nabízeného jízdního komfortu. I přes použití středně kvalitní duralové sedlovky byla totiž schopnost sestavy rámu a přední vidlice pohlcovat otřesy nadstandardní, což z nemalé části přisuzujeme rovněž promyšlené konstrukci zadní stavby a kombinaci uhlíkových a lněných vláken technologie CarboFlax. Vytvarování zadní stavby se standardním brzdovým můstkem ctí především funkci, ale třeba takové ztvárnění patek by klidně mohlo být instalováno v galerii moderního umění. Takový je zkrátka Look.

Výkon především

Nebudeme zastírat, že by se nám na testovaném silničním modelu líbila lehčí kola a luxusnější komponenty. Současně je ale použité osazení velmi rozumnou volbou z hlediska poměru cena/výkon, takže účel v tomto případě světí prostředky. A především je celkový jízdní projev o značný kus dále, než býváme u modelů se sto pětkou většinou zvyklí. V tomto ohledu udělal velký kus práce již samotný posed, který je na pomezí výkonnostního a závodního. Nenechte se proto ošálit na pohled kratším předním trojúhelníkem, jenž takto působí hlavně díky vyšší hlavě a výraznému slopingu – pozice za řídítky je totiž přesně taková, jak si přeje sportovní jezdec. Současně však není posed jakkoli nepohodlný a sestava podložek pod představcem přináší značnou variabilitu nastavení. Je jen na nás, zda si model 765 přizpůsobíme v závislosti na závodní či komfortnější preferenci. Rozhodně však geometrie dokáže nabídnout klíčové pohodlí na dlouhých tratích.

I v dalších ohledech je testovaný stroj typickým zástupcem konstrukční školy francouzské značky. O nekompromisní tuhosti již byla řeč, nyní se nasměřujme k ovladatelnosti. Ta je totiž pro geometrii testovaného rámu stejně typická jako jeho ostře řezané rysy. Reakce na naše podněty byly během testu příkladné, serpentiny model 765 přímo miluje a vrhá se do nich s nadšením. Položení do zatáčky je zcela přirozené a jezdec zažívá pocity známé z výrazně dražších strojů. Současně však není geometrie živá zbytečně moc, aby vyškolila méně zkušeného, třeba i začínajícího silničáře. V tomto ohledu působí Look velmi přátelsky a stabilně, což se týká rovněž jízdy ze sedla. Žádné přetahování s řídítky, žádný stres, abychom udrželi přímou stopu. Zkrátka precizně naladěný jízdní projev, přátelský pro hobby silničáře či silničního maratonce a přitom více než dostatečně pohotový pro závodníka, který však u daného rámu nejspíš zvolí lehčí kola a luxusnější osazení.

Samostatnou disciplínou je jízdní komfort. Upřímně, nečekali jsme, že rám s touto tuhostí a příznivou cenovkou zde bude excelovat. Realita nás však hodně mile překvapila, plochá ramena přední vidlice či zploštělý profil sedlových vzpěr byly k otřesům až nečekaně vnímavé. Kvalitní karbonová sedlovka, k jejíž instalaci rám vyloženě láká, by pohodlí logicky ještě navýšila – zvlášť když je díky slopingu značně vysunutá a její průměr 27,2 milimetru je v tomto ohledu rovněž nemalou výhodou.

Samotný monokokový rám je doslova pastvou pro oko. Mohutný čtvercový profil spodní trubky je doplněn podobně ostrými rysy průřezu horní trubky a naopak relativně subtilně vyhlížející trubkou sedlovou, jež má co říci k celkovému jízdnímu komfortu. Vnitřní vedení bovdenů je precizně vyřešeno, a Look by v tomto ohledu mohl dávat lekce mnoha konkurenčním značkám. Nemohou chybět integrovaná středová ložiska standardu PF30 a zajímavě působí asymetricky tvarované řetězové vzpěry, přičemž útrobami té pravé vede řadicí lanko až nad patku.

V případě osazení by se nám více líbily snad jen kliky 105 namísto použitých FSA. Naopak brzdy FSA rozhodně nikoho neurazí a stejně tak příjemně tvarovaná (byť o něco užší) řídítka s mělkým obloukem téže značky. Zapletená kola Vision Team 30 s vynikající tuhostí působí podstatně luxusněji než samotná sto pětka a i jejich jízdní projev zaslouží pochvalu. Profil ráfku je podobný tomu, s čímž kdysi přišel Zipp - tedy o něco „bachratější“ průřez, nabízející ve spojení s pláštěm optimální aerodynamiku.

Pokud si tedy chcete pořídit novou silničku, váš rozpočet jen těsně překračuje padesátitisícovou hranici a současně byste chtěli něco neokoukaného – Look 765 má naše plné doporučení! V příštím roce dorazí na trh dokonce i verze s kotoučovými brzdami.

Technická specifikace

Rám: Monobloc carbon, CarboFlax

Vidlice: Look 765 Carbon

Kliky: FSA Omega Compact 50/34

Brzdy: FSA Gossamer

Řazení: Shimano 105

Přehazovačka: Shimano 105

Přesmykač: Shimano 105

Kola: Vision Team 30

Kazeta: Shimano 105 11-32 (11)

Pláště: Continental Ultra Sport II 25

Řídítka: FSA Vero Compact

Představec: FSA Omega

Sedlovka: FSA Gossamer

Sedlo: Selle Italia Flow

Hmotnost: 8,55 kg (vel. L – 55 cm)

Cena: 55 900 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Test, Apache Hawk E3

Domácí značka šlape do elektrokol naplno a kromě mnoha novinek se středovými motory nezapomíná ani na cenově příznivější terénní modely s…

  • Datum: 15. 08. 2016
  • Kategorie: Testy kol

Galerie, Devron Urbio R6.8

Urbio R6.8 je nejvýše postaveným silničním modelem značky a s cenovkou 32 990 korun má potenciál oslovit sportovněji zaměřené jezdce.…

  • Datum: 24. 08. 2016
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru