Nedávno jsme vám představili „supersedlovku“ německé malosériové značky Bike Ahead. Tento výrobce si zakládá nejen na fantasticky lehkých dílech, ale především na jejich neskutečně precizním zpracování. S karbonem totiž lidé od Bike Ahead doslova kouzlí, a pokud se chcete pokochat skutečnými „černými šperky“ z uhlíkových vláken, doporučujeme zavítat na stránky dovozce, společnosti Airoo. Takové loukotě nazvané Biturbo, snad po vzoru sportovního vozu Maserati, jsou vyloženým bonbónkem, zvlášť jedná-li se o tvarově ostře řezaná biková kola Biturbo RS nebo silniční Biturbo Road. Vedle takřka pomilováníhodného zpracování je velmi zábavné rovněž označení jednotlivých produktů Bike Ahead, kdy se karbonový ráfek jmenuje The Rim, sedlovka The Seatpost a biková řídítka The Flatbar nebo The Riser. A právě řídítkům Bike Ahead se budeme věnovat na dalších řádcích.
Stejně jako v případě dříve představené sedlovky i zde platí, že svou hmotností se dané komponenty řadí k tomu vůbec nejlehčímu na trhu. Vždyť rovná karbonová řídítka The Flatbar s osmi a půl stupňovým zahnutím směrem k jezdci a v šířce 720 milimetrů váží u Bike Aheadu pouhopouhých 109 až 119 gramů! Model The Flatbar 10° je pak v šířce 750 milimetrů ani ne o deset gramů těžší a takřka totožně váhově je na tom rovněž varianta s 13° zahnutím. U modelu The Riser s patnáctistupňovým zvednutím je pak možné vybírat ze šířek 740, 760 a 800 milimetrů, přičemž hmotnosti se pohybují v rozmezí 129 až 159 gramů.
Všechny varianty jsou nabízeny s UD nebo 3K pohledovou vrstvou, s polomatným „saténovým“ povrchem. Hmotnostní omezení pro jezdce je ohraničeno hodnotou 95 kilogramů, přičemž se zde sčítá hmotnost jezdce i vybavení. Konstrukční zajímavostí, jež je použita rovněž u sedlovek Bike Ahead, je speciální vrstva označená NSA, neboli „No Slip Aplication“. V praxi to znamená, že je do vnější struktury implantována unikátní protiskluzová vrstva s přídavkem siliky, díky čemuž je možné výrazně snížit utahovací momenty, ať už v případě dělené objímky představce, či u řadicích/brzdových pák. U řídítek je tatáž NSA vrstva použita dokonce i v partii pod gripy, aby bylo zaručeno perfektní přilnutí k řídítkům, a zamezilo se tak jejich nežádoucímu protáčení.
Určitou libůstkou, jinde nevídanou, je rovněž plastické logo výrobce, vznikající ve formě, současně s konstrukcí řídítek. A aby těch zajímavostí nebylo málo, tak Bike Ahead nabízí také biková řídítka nazvaná The Di2, která jsou již z výroby koncipovaná pro kombinaci s elektronickým řazením sady Shimano XTR Di2. Konstrukce řídítek totiž nabídne podélný žlábek a dvojici otvorů pro vedení kabeláže.
Cena řídítek Bike Ahead The Flatbar a The Riser je stejně luxusní jako jejich konstrukce, činí 6150 korun.
(kad)
Co se týče dopingu, poslední dobou hýbe světem ten mechanický před lékařským, ale pokud někdo hodlá získat energii poctivým způsobem,…
Současnému škatulkování cyklistických batohů na ty pro běžné vyjížďky a náročnější použití se asi neubráníme, zvlášť když se mnoho výrobců…