Otestovat populární automobil v nejdostupnější variantě by asi nebylo špatné, jenže tenhle test se týká nejdostupnější „kufříkové“ sady nářadí od značky SuperB. Ta přitom nabízí několik variant setů od základních až po profesionální a námi vyzkoušená verze SuperB TBA300 je s cenou necelých sedmnáct stovek tou nejlevnější.
Plastový kufřík ukrývá jednadvacet kusů nářadí pro servis jízdního kola, v některých případech kombinujících až tři nástroje v jednom. Každý nástroj je pevně usazen ve vlastním „portu“, takže při otevření kufříku nic nevypadne a při převozu uvnitř nic nerachotí. Uvnitř najdeme trojici plastových montpák v širším provedení, centrklíč s plastovým tělem a trojicí kovových vložek pro tři velikosti niplů nebo stahovák klik. Ten je univerzální a zvládne jak čtyřhran, tak ISIS nebo Octalink provedení. Pro jeho instalaci do závitu v klice slouží 15mm pedálový klíč, jehož součástí jsou také imbusy 8 a 10 mm, kterými lze následně ovládat závitnici stahováku. Pedálová patnáctka pak díky nasazení adaptéru umí ovládat ještě klíč pro povolení matice kazety nebo kotouče, takže všechno zde je propojené pro vzájemnou funkčnost. Nechybí bič pro zajištění kazety nebo klíč pro misky středového složení Hollowtech II, ovšem bez adaptéru na menší průměr MTB nebo silniční varianty. Součástí tohoto nástroje je samozřejmě plastový klíč pro dotažení jisticí matice klik. Nýtovač je sice určen pro řetězy v rozmezí 8-10 rychlostí, ale jedenáctku jsme s ním „rozpíchli“ úplně bez problémů a díky šroubovací opěrce řetězu se s ním pracuje docela přesně, byť větší dílenská provedení logicky nabízejí komfortnější ovládání.
V kufříku je i sada imbusových klíčů v praktickém plastovém pouzdře, kde jsou buď nasunuty skrz, nebo je lze umístit do dalších otvorů, kde jsou lépe přístupné. Docela praktický detail, pokud chcete pouzdro umístit třeba na stěnu s nářadím, na což mu ale chybí montážní otvor. Velikosti nástrojů 2, 2.5, 3, 4, 5 a 6 milimetrů jsou nejpoužívanější, větší rozměry 8 a 10 milimetrů jsou přítomny v krátkém provedení na zmíněném pedálovém klíči. Torx T25 je v kufříku samostatně v krátkém provedení, což je trochu škoda, protože občas je zapotřebí u zaseklých šroubů trochu zabrat, nicméně plastové pouzdro imbusů lze použít jako nástavec pro pohodlnější ovládání větší silou. Posledním dílem skládanky je sada šesti samolepicích záplat v malé krabičce.
Většina nástrojů by bez obav zvládla i profesionální dílenské nasazení, ale samozřejmě bude s ohledem na jejich rozměry rozdíl v manipulaci oproti čistě profi kouskům s většími rozměry a jednoúčelovým provedením. Tady je občas znát určitý kompromis daný kombinací více funkcí v jednom nástroji, ale pro domácí dílnu nebo víkendové závody v podstatě pokryje obsah kufříku všechny nejnutnější základní servisní úkony. Doplnili bychom snad jen rozměry Torx klíčů a velké imbusy zakoupili kvůli nutnosti použití větší síly nebo lepšímu přístupu samostatně, jinak není pro základní servis potřeba žádný další nástroj, s tímhle kufříkem si většina z nás vystačí.
(už)
V naší republice je více než tisíc cyklistických prodejen. Jejich kvalita a nabídka zboží je samozřejmě různá. Většina prodejen nabízí také…
Knog Fang Design jako z futuristického sci-fi, více jak patnáct funkcí a využití od cyklistiky přes práci až po večerní posezení.…