Že se na bike či na dvacítkové freestyle BMX vozí „kokoska“, tedy přilba s kulatým tvarem a masivní skořepinou, pro níž se toto označení vžilo, už nepřekvapí. Ale pojmenovat svoji závodní silniční přilbu Nut, tedy ořech, to chce smysl pro humor a nadsázku. Jenže nová přilba Pells Nut je vším, jen ne kokoskou, takže ten „ořech“ je naštěstí jen v názvu, protože Nut sází na moderní tvary, které jsou stále častěji hodně vzdálené od toho, na co jsme byli za poslední roky zvyklí.
Design se zkrátka vyvíjí a v tomto případě je to vyloženě ku prospěchu, protože samotná funkčnost přilby v žádném ohledu nestrádá. Naopak, tento model ideálně kombinuje nízkou hmotnost s maximální ochranou hlavy a výbornou ventilací. In-Mold konstrukce je provedena čistě a výrazně vyšší zadní partie přilby netrčí zbytečně nad hlavou, protože Nut má až nadstandardní hloubku, jakou bychom čekali spíše od modelů pro enduro než silnici. I přes nízkou hmotnost (S-M 208 g) poskytne přilba dostatečnou masu materiálu pro absorpci nárazu, takže se zde rozhodně nešlo v honbě za hmotností přes snižování míry ochrany. Naopak, zmíněná vyšší zadní partie je na pohled nejobjemnější, ale rovněž na stranách i na čele je materiálu hodně silná vrstva. Přesto ale přilba nepůsobí nějakým zbytečně objemným dojmem. Tvar se prostě povedl a rovnou dodáme, že i vnitřní strana nás nadchla.
Rozhodně zmíněnou hloubkou a dokonalým usazením na hlavě, kdy není nutné přilbu nějak extrémně stahovat. Prostě padne a sedí, i když tenká stahovací čelenka ve třech čtvrtinách obvodu se rovněž povedla a menší ovládací kolečko na zadní straně je celkem slušně přístupné. Plastové dílce, rozkládající vzadu tlak, jsou pokryté polstrováním a navíc lze mechanismus vzadu výškově nastavit ve třech úrovních, takže dokonalému usazení na hlavě opravdu nic nebrání. Střih vnitřního tvaru je někde na pomezí mezi kulatým a lehce oválným tvarem hlavy, a přestože jsme jezdili velikost S-M (56-58 cm), pasovala i na hlavu jezdce běžně vozícího přilbu o číslo větší. Ta je ale rovněž v nabídce (L-XL, 58-61 cm) a ve stejné ceně 1790 korun lze mít bílé nebo černé provedení.
Výstelky uvnitř nikde netlačí a širší plastová přezka spojující řemínky pod ušima rovněž dokonale brání jejich kontaktu s nimi, aniž bylo nutné její pozici nějak upravovat. Pod bradou řeší zapínání standardní přezka, takže v tomto ohledu se žádné extravagance nekonají. Co je velice příjemné, je úroveň ventilace, kde devatenáctka průduchů zvládá perfektně nasávat vzduch vpředu a odvádět jej prostornými zadními otvory ven. Nízký průduch nad čelem přitom není jednodílný, ale uprostřed je vyplněn materiálem, takže zde určitě nedošlo k upřednostnění ventilace před ochranou hlavy. Co se týče pasivní bezpečnosti, stahovací pásek je vzadu pokryt reflexní vrstvou, takže tento důležitý prvek nechybí. Co víc k modelu „ořech“ dodat? Nic, prostě se povedl.
(už)
Domácí značka 3F je známá především svou extra širokou kolekcí brýlí – cyklistických i univerzálně sportovních. Její nabídka se však…
A nejen na ně, třeba i na jinou sportovní obuv, na skvrny na oblečení nebo na čalounění v autě, tam všude lze totiž čistič Cyklostar…