Univerzální kruhový průřez gripů je sice stále nejrozšířenější, ale různé ergonomicky tvarované varianty dokáží s ohledem na průměr a tvar nabídnout v závislosti na typu ježdění mnohem víc pohodlí. Gripy Sting ST-918 jsou pak jen lehce ergonomicky střiženou variací na téma pohodlí a ostrý úchop.
Vyzkoušeli jsme je v červeném provedení, ale v nabídce je ještě dalších pět barev, vždy s černou hliníkovou objímkou řídítek. Základní plastový tubus je na pěti místech perforovaný, takže pro zajištění gripu k řídítkům neslouží jen objímka, dosedající kromě plastových zobáčků tubusu k řídítkům i dvojicí hliníkových plošek, ale proti otáčení gripů pomáhá i pryž v otvorech tubusu. Zajištění imbusem, celková délka 135 mm s vnějším zaslepením a průměr proměnný z 29 mm na vnitřním okraji přes středních 31 až na 32 mm na vnějším konci. Úchopová část pak má poměrně hlubokou plošnou profilaci na téměř celém obvodu, jen krajní prostor mezi palcem a ukazováčkem je hladký, což ocení všichni bez rukavic, protože tady puchýře rozhodně nehrozí. Gripy se dobře drží v rukavicích i bez nich, profilace je sice hlubší, ale je poddajná a není zbytečně ostrá. Hodně jistý úchop i pro agresivní jízdní styl je zaručen, ale bez nějakých neduhů a materiál s přídavkem silikonu je na úchop opravdu příjemný, adhezivní a neklouzavý. Navíc optimální průměr gripů bude vyhovovat asi většině jezdců a pochválit musíme i celkové tlumicí schopnosti, gripy patří ve své kategorii k těm pohodlnějším. S hmotností 89 gramů patří gripy k těm lehčím a cena 293 korun je rovněž z kategorie rozumnějších. Trochu jsme bojovali s optimálním natočením gripu na řídítkách, přestože výrobce označil levý i pravý drobným nápisem vedle objímky. Zúžení na vnitřním konci, lehce silnější středová část a za dalším menším zúžením rozšířený průměr na konci ale nenutí hledat jen jednu pozici. Záleží tedy pouze na natočení s ohledem na profilované plochy, jak moc chce jezdec mít hrubší povrch pod bříšky prstů nebo mezi palcem a ukazovákem, kde je ale optimálnější mít hladkou plochu. Na komfortu volna natočení nijak neubírá a na agresivitě úchopu pak zcela minimálně. Tyhle gripy tedy mohou být slušnými univerzály jak pro trail, tak XC.
(už)
Vybíráme pro vás ta nejdražší kola na našem trhu. Samozřejmě že většina lidí se jen podívá, ale věřte tomu, že i tak extrémně drahá kola si…
Superior v trail stylu Always Race! To je motto domácí značky Superior, jejíž kola byla vždy směřovaná spíše na výkon a XC styl závodění…