Než by jeden přečetl celý název tohoto speciálního akumulátorového světla, bude už nejspíš svítat, a noční vyjížďka pozbude smyslu. Jenže tenhle drobeček z nabídky specialisty NiteRider je díky své jednoduché montáži, nízké hmotnosti a rozumnému výkonu ideálním společníkem, který může být během podzimu na kole v podstatě neustále.
Světlo s vysoce svítivou diodou disponuje světelným tokem až 350 lumenů, což není málo, ale zase to není tak moc, vždyť tenhle výrobce nabízí i kousky s pětinásobnou hodnotou. Pro každodenní využití ať už na silnici nebo v terénu je to ovšem dostatečně výkonný společník, navíc za rozumné peníze 2400 korun (+400 korun za držák na přilbu ve variantě Plus).
Svítilna s minimálními rozměry má otočný držák a na řídítka se uchytí gumičkou, případně po přetočení držáku ji lze upevnit na představec. Ten je ale vyhrazen spíše Li-ion akumulátoru s páskem na suchý zip. Spojení světla a akumulátoru kabelem nabídne standardní délku 25 cm, kterou lze druhým kabelem navýšit ještě o 90 cm. Světlo tak lze mít třeba na přilbě a akumulátor v kapse bundy. Záměrně nepíšeme, že v batohu, protože spínač světla je umístěn na horní straně akumulátoru, takže v batohu by byl k ničemu, a totéž platí i o umístění na spodní straně představce, kde je špatně nahmatatelný.
Světlo s celkovou hmotností 172 gramů (svítilna+akumulátor) se na plnou kapacitu nabíjelo lehce pod pět hodin a poskytlo tři úrovně výkonu. Nejsilnější mód je znatelně výkonnější než zbylé dva, nicméně v něm světlo vydrželo fungovat těsně pod dvě hodiny, naopak na slabší výkon už to byl téměř dvojnásobek a na nejslabší, který jsme zkusili jen občas, výrobce udává dokonce šest hodin. Ten je ale vhodný spíše pro dojíždění pod veřejným osvětlením nebo pro nenáročné uživatele, nejvyšší výkon prostě láká užívat si komfortu.
Světelný kužel má pravidelný kruhový průřez, který ovšem nezačíná bezprostředně před kolem, ale při ideálním sklonu svítilny zhruba metr až dva před kolem. Na nejsilnější mód je v ideálním sklonu perfektně nasvícená plocha ve vzdálenosti šest až deset metrů před kolem, následně světlo v horní polovině kužele postupně ztrácí na intenzitě. Přesto ale při tomto sklonu nasvítí na dvacet metrů povrch jasně, na padesát metrů obrys cesty dostatečně na to, aby jezdec i ve vyšší rychlosti věděl, kam pojede a ve vzdálenosti sto metrů je vidět obrys nasvícené dopravní značky nebo cedule. Každopádně při tomto nastavení, nejideálnějším pro co nejlepší přehled terénu v dostatečné vzdálenosti před kolem, je to světlo, s kterým jsme se nebáli jet svižně po polních nebo lesních cestách v noci, ale jelikož jsme od této značky testovali i výkonnější model, přece jen bychom nočním závodníkům doporučili zvolit vyšší intenzitu. Pro občasnou noční vyjížďku nebo pravidelné návraty za tmy, kdy to není o výkonech mezi stromy, je to ale světlo s naprosto dostačujícím výkonem, navíc s nízkou hmotností, takže ani na přilbě nebude moc obtěžovat.
(už)
Logo HQBC jsme si navykli vídat na stále větším počtu komponentů i cyklistických doplňků a spojovacím znakem všech těchto produktů je…
Silniční model Author Charisma, jenž měl výstavní premiéru na loňském veletrhu Eurobike, je ve své vrcholné verzi materiálem koncipovaným…