Sedlo Arrow domácí značky Pell’s je svou koncepcí určeno především pro závodníky, kteří uvítají jeho sportovní střih i nízkou hmotnost 205 gramů a oželí vyšší míru komfortu. Skelet je svým tvarem podobný populárnímu modelu Selle Italia SLR, charakterizuje jej tedy nízká linie s plochou špičkou a relativně široká středová partie s pouhým náznakem svislých bočnic. Zadní dvě třetiny sedla protíná podélný středový kanálek s oválným otvorem uprostřed. Polstrování je celkově tvrdší a v přední části spíše symbolické. Potah sedla z kvalitní přírodní kůže je dostatečně odolný, v případě bikového využití by však nebylo od věci zpevnění boků sedla například kevlarovou tkaninou. Grafika s výrazným „P“ na špičce, s podélným proužkem a logy v zadní části je decentní a vydařená. Díky jejímu natištění sice lze předpokládat pozvolné ošoupání barvy, ve srovnání s často používanou výšivkou se nám však zde použité řešení zdá praktičtější.
Konstrukce s rozdvojeným skeletem zaručuje modelu solidní pružnost, která je navýšena materiálem ližin. Ty jsou tvořeny titanovými trubičkami, které se zároveň podílí na nízké hmotnosti sedla. I přes určitou tvarovou poddajnost však nedochází k výraznějšímu prohnutí skeletu vahou jezdce, což je jednoznačně plusem typu Arrow. Samozřejmě nelze očekávat nijak extrémní pohodlí, celkem široká středová část sedla však zajistí vhodné rozložení tlaku. Vzhledem k závodnímu střihu, menšímu množství polstrování a nízké hmotnosti je nabízený komfort odpovídající. Středový otvor je spíše designovou a gramy snižující záležitostí, přínosem pro dostatečné pohodlí jezdce je především středový podélný žlábek. Rozdvojení skeletu však zvyšuje jeho pružnost, takže rozhodně má smysl. Hodně plochá špička je výhodou v prudkých stoupáních, kde je nutné pomocí ní přitlačovat kolo k terénu.
Cena sedla Pell’s Arrow je příznivých 1420 korun.
(kad)
Plusy: pružnost skeletu, hmotnost
Minusy: absence ochrany boků
4EVER ze Studénky na svých montážních linkách montuje kola nejen své značky. V celku netradiční výroba, kdy rámy kol na stojanech obchází…
V poslední době zažíváme postupný rozmach elektrokol. Nejedná se o kola určená pro ryze sportovní jízdu, ale na cestu za nákupy nebo do…