Komponenty a doplňky s logem 4ZA patří pod křídla belgického výrobce špičkových rámů Ridley. Sedlo 4ZA Cirrus pak je s cenou 1390 korun ve středu nabídky tohoto výrobce.
Jde o sportovní sedlo v pánském provedení se šířkou sedací části 145 mm, dodává se také užší verze s rozměrem 135 mm.
Sedlo délky 280 mm váží 240 gramů a jeho základem jsou ližiny ze slitiny CrN/Ti Alloy a tužší plastová skořepina. Ta nese pod sedací plochou dvojici bodů s nalisovaným měkčím plastem, pro navýšení pružnosti této partie, a středový otvor před špičkou, pro snížení tlaku. Nicméně jde o klasické sedlo bez středového otvoru v polstrování, rovněž sedací plocha postrádá jakékoliv prohnutí či žlábek uprostřed. Jediné měkčí místo je na zadní části sedla uprostřed, kde je skořepina vybraná do tvaru písmene V, a místo je pouze vyplněné polstrováním a přetažené potahem. Ten je ze syntetické kůže a nese v zadní části nízké prolisy imitující perforaci, po celé délce pak jsou příčné prolisy, ale jde spíše o designovou záležitost než o zábranu vůči nechtěnému klouzání vzad.
Sportovní střih sedla se širší sedací plochou dokresluje středně tvrdé nízké polstrování, takže milovníci velkého komfortu a pohodlí si zde na své moc nepřijdou. Tvarově je sedlo sice pohodlné, ale tužší skořepina a polstrování nabídnou jezdci spíše spartánštější posezení. Na silnici je tento střih celkem bez problémů, do terénu bychom přece jen uvítali měkčí model, ale na tvar se dá rychle zvyknout, takže tuhost není zase tak na obtíž. Kdo má rád tvrdší sedla, která nezkreslují jízdní dojmy, pak mu tento model bude vyhovovat. Díky celkové délce a plynulým tvarům nebyl problém na sedle celkem výrazně měnit pozici a posouvat se.
(už)
Imbusové šrouby už dnes pomalu vytlačuje odolnější provedení Torx s hvězdicovým otvorem v hlavě. A tomu je samozřejmě třeba přizpůsobit…
Nová all-mountain a sjezdová řídítka ODI jsme nedávno představili, a jelikož jsou součástí kolekce „Flight Control Series", nemůže k nim…