Taiwanská společnost DDK Group vyrábí velice širokou paletu sedel jak pod svou vlastní značkou, tak trochu „šmrncovnější“ řadu S-Trace s designem z Itálie, a pak také sedla pro mnoho výrobců kol a doplňků. Naše pozadí povozilo 243g sedlo Challenger, které je svým štíhlejším tvarem a střední výškou polstrování docela příjemným společníkem na silnici. Základ tvoří Cr-Mo ližiny a plastový skelet se středovým otvorem. Jemný potah ze syntetické kůže pak ukrývá celkem pohodlnou vrstvu gelové výplně. Tvarem je sedlo s šířkou necelých 127 mm v zadní části, vhodnější spíš pro sportovně založené jezdce, kteří pod sebou nemusí mít širokou základnu. Zadní polstrování je celkem výrazné, takže sedací kosti mají docela pohodlnou oporu, a středový otvor ani přes lehce „ostřejší“ okraje nebyl tolik cítit.
Sedlo díky své profilaci neposkytlo moc možností ke změně posedu v předozadním směru, ale rozumná míra pohodlí tohle nakonec nijak extrémně nevyžadovala. Střih je někde na pomezí sportovního a komfortního sedla, jen s menší šířkou, takže ne každému jezdci padne, ale pokud ano, získá docela pohodlnou základnu i pro delší vyjížďky. Polstrování na špičce je o něco tvrdší, takže při využití v terénu nebude ve výjezdech jízda na špičce tolik pohodlná, nicméně vzhledem k bílé barvě asi nebude terén tím místem, kde bychom tohle sedlo potkali příliš často. Za cenu lehce pod pět set korun bychom tenhle 270 mm dlouhý kousek volili převážně na silnici, kdo jezdí v terénu spíše za sucha a nevadí mu občas si potah zašpinit, ten uvítá jak pohodlí, tak hlavně snadný přesun těžiště za sedlo, jehož boky nijak extrémně nevyčnívají. Využití už je ale věc volby každého jezdce.
(už)
Ne vždycky platí, že levný plášť rovná se horší jízdní vlastnosti, tedy určitě ne v případě devětadvacítkové gumy Mask 2 Lite od značky…
TOP zajímavosti, které bude prezentovat značka Merida na výstavě For Bikes v Praze. A věřte tomu, že navštívit tento stánek bude stát…