Colnago je tradiční italskou značkou kol a rámů, nejitalštější z italských, nejklasičtější z klasických. Colnago má zvuk, bohatou historii, prestižní současnost, něco, co lze nazvat duchem značky a gloriolu přesahující počet medailí, rekordů, duhových dresů mistrů světa, národních titulů skoro celé Evropy, skalpů nejprestižnějších závodů. Teď Ernesto Colnago slaví šedesátileté výročí od vzniku úplně prvního kola se značkou Colnago.
Jako připomenutí bohaté historie značky, stvořil Ernesto Colnago už dva slavné rámy - C40 a C50. Jejich název odkazuje na 40. a 50. výročí založení firmy. Letos přijde na trh s novou limitovanou edicí rámů C60, kterých bude pouze 60 kusů. Kontrast stříbrných spojek a matně černých trubek s lehce prosvítající karbonovou strukturou dává vyniknout výjimečné konstrukci rámu. Ten je vyroben v Itálii tradiční metodou lepení do spojek a poté ručně lakován vrstvu po vrstvě. Každý rám je tak svým způsobem jedinečný.
Ernesto Colnago se narodil v roce 1932 jako první syn v rodině farmáře. Již ve svých třinácti letech začal montovat kola v prestižní cyklistické továrně Gloria. Ve svých jedenadvaceti letech opouští Gloriu a zakládá si svou vlastní firmu. Zatím v stísněných prostorech 25 čtverečních, ve svém bytě v Cambiagu. Ernesto Colnago brzy prokázal cit pro podnikání. Vhodně investoval do vlastních výrobních podniků a zakoupil vlastní lakovnu. Ale nejdůležitější byl jeho talent vymýšlet nová věci, nová řešení. Například byl první, kdo v praxi použil karbon na silničních kolech a tak dále. Kromě vlastní výroby, začal pracovat jako mechanik v profesionálních silničních týmech. Sám Colnago sice byl aktivním závodníkem, ale nikdy opravdu neuspěl. Jeho talent se skrýval v jiném odvětví cyklistiky. V roce 1956 se oženil a zároveň se stal uznávaným mechanikem profesionálního týmu G.S.Nivea. Jako mechanik pronikl hluboko do tajů konstruování kol a dokonale toho využil ve vlastní výrobě..............
Více informací v kompletním článku na portálu RoadCycling ZDE
Co lze vymýšlet u konstrukce nebo designu podsedlové brašničky? Vždyť vše už bylo vymyšleno. Možností, jak se odlišit, je zaměřit se na…
V Cykloservise čísle 14 jsme přinesli reportáž z domácího etapáku Specialized MTB Trilogy a nyní přicházíme s druhým poločasem česko…