Rychlý Hannibal
Pláště značky XLC mají ve svých názvech výlučně historické hrdiny, tedy vlastně bojovníky. Otestovali jsme plášť XLC Hannibal II v nejlepším provedení se skládací patkou a 120 TPI, jehož hmotnost 545 gramů je celkem solidní průměr, tedy v rozměru 26x2,1.
Hannibal je závodní plášť pro XC a maratony, čemuž odpovídá jeho středně vysoký vzorek a kruhový průřez. Profily na středu běhounu jsou blíže u sebe, takže plášť velice dobře odvaluje, ovšem od středu k bočním partiím jsou volná místa, takže se boky zase tolik nezanášejí a i v méně náročném blátě vzorek ještě celkem drží, ale jeho doménou jsou hlavně suché rychlé tratě, kde byl díky nízkému valivému odporu hodně silný a jeho kruhový průřez skvěle naváděl do zatáček. Boční profily pak dovolí v zatáčce i razantnější náklon, takže co se zaměření týče, plášť velice dobře plní to, pro co byl zkonstruován. Samozřejmě, že na mokru není směs tak silná jako za sucha, ale jde o závodní plášť, nikoliv o celoroční univerzál. Právě suché točivé tratě mu vyhovují, protože vzorek je sice rychlý, ale zároveň jsou boční profily dost ostré, aby se v náklonu chytily čehokoliv, takže proti některým jemnějším vzorkům nabídne dobrou odezvu na opření se v zatáčce při náklonu a je čitelný bez nějakého nečekaného ustřelení.
Tlumení i odvalování je díky hustotě vláken bez připomínek a šířka pláště odpovídá značení, takže i když je to „jen“ dva-jednička, nejedná se o nějaký nedorostlý model. Drobné logo CST na bocích dosvědčuje taiwanský původ v továrně Cheng-Shin, což je záruka dostatečné kvality a k provedení skládací patky i obutí na ráfek a přesnému usazení pláště nemáme žádné výtky. Cena kolem šesti set korun sice není žádný základ, ovšem konstrukce pláště a jeho slušné jízdní vlastnosti a hmotnost, kterými se může směle rovnat s mnohem známějšími značkami, jí plně odpovídají. Pro rychlé suché tratě je to tedy rozumná volba.
(už)
Už jsme si zvykli, že domácí společnost Airoo nám vždy dodává do testu samé zpravidla nic nevážící lahůdky. Vedle řady vyloženě tuningových…
Logo Deda najdeme nejen na špičkových komponentech kokpitu, sedlovkách a dalších dílech mnohdy sázejících na karbon a superlehkou…