Přední světlo Vision 300 je letošní novinkou v kolekci značky Author. Kombinací kompaktního těla a výkonu rovných tři sta lumenů nabízí přesně to, co od takového světla vyžadujeme – na řídítkách působí díky svým rozměrům 74 x 36 x 27 mm velmi decentně a propracovaná optika s výkonným zdrojem světla umožní plnohodnotnou jízdu i za úplné tmy. Přestože u náročných, ryze nočních jezdců bude Vision 300 nejspíš plnit roli doplňkového světla, pro pozdní návrat z vyjížďky je tento model ideální. Tři sta lumenů bývá totiž v praxi jakýmsi odrazovým můstkem, kdy po asfaltu můžeme často letět plnohodnotnou rychlostí a v náročnějším terénu sice o něco zvolníme, ale i tak si jízdu užijeme, neboť nejsme výkonem světla příliš limitováni. S cenovkou 895 korun lze Vision 300 považovat za velmi rozumnou koupi, a to nejen ve vztahu k samotnému výkonu, ale i celkovému provedení, kdy je vnější plášť světla vyroben z lakované hliníkové slitiny a přepínací tlačítko současně slouží také jako indikátor stavu baterie/nabíjení.
Dobíjení pomocí USB portu je dnes skoro povinností a nabití na plnou kapacitu trvá lehce přes dvě hodiny. Kabel s konektory USB A/Mini-B je přiložen. Dvouúrovňový indikátor nabíjení svítí zeleně, pokud je baterie nabita na více jak čtyřicet procent svého maxima, v opačném případě svítí červeně. Celkově šest režimů znamená tři úrovně stálého svícení a stejně tak tři režimy blikání. Nás Vision 300 nejvíce zajímal v roli klasického světla, kdy na nejvyšší výkon vydržel necelou hodinu a půl, ovšem 150 lumenů zvládne již po dobu více jak dvou a půl hodiny. Takže pokud s energií rozumně hospodaříme a podle aktuálních terénních podmínek přepínáme mezi dvojicí nejsilnějších režimů, můžeme počítat s nějakými dvěma hodinami. Nejslabší mód znamená sice pouhých 75 lumenů a pět hodin provozu, ale po asfaltu se i s takovou „bludičkou“ dá jet docela solidně. V režimu blikačky je výdrž baterie od nějakých dvou do téměř pěti hodin, reálná výdrž zde odpovídá údajům výrobce. Akumulátor Li-Ion 3,7 V /1200 mAh je tedy z hlediska výdrže zcela dostačující a výhodou je rovněž paměťový spínač, kdy delším stiskem světlo vypneme, abychom jej posléze aktivovali v posledním zvoleném režimu.
Nyní ale již ke světelnému toku, který zajišťuje Cree LED 300 High Lumen dioda a promyšlená optika. Klasická čočka totiž byla doplněna svislým žebrováním a výsledkem je příjemně jednolitý a nadstandardně široký světelný kužel s o něco výraznějším středem. Nasvícení plochy před kolem je proto v praxi podobné jako u dražších světel s výkonem mezi čtyřmi a pěti sty lumeny. Na svítilnu velikosti větší krabičky od zápalek a s hmotností 72 gramů rozhodně velmi dobrý výkon. Výhodou je také viditelnost v rozsahu 180 stupňů, jíž zajišťuje dvojice výřezů zboku přední objímky.
Montáž na řídítka je věcí okamžiku, univerzální držák se širokým gumovým páskem je v tomto ohledu sázkou na jistotu a také imunita vůči přetáčení na řídítkách je vynikající. Menší světla mají v tomto ohledu logicky výhodu. Tolik tedy k modelu Vision 300.
(kad)
Klasická odpověď na zbytečnou otázku, co bychom si přáli najít pod stromečkem, když už předem víme, že nový karbonový full nebo macatější…
Desetilitrový vnitřní objem batohu se zdá být ideálem pro celodenní ježdění, což se stoprocentně týká testovaného modelu Aron Ace 10 l…