Na drtiče mrazu v podobě silných neoprenových návleků na tretry je zatím brzy, ale tenčí nepromokavé návleky, navíc v nápadném fluo provedení s reflexními prvky se hodí od podzimu až do jara. Pokud v sobě spojují díky nápadné fluo barvě a reflexi bezpečnostní prvek spolu s dostatečnou ochranou před chladem a vlhkem, budou zcela jistě patřit k nejvyužívanějším kouskům cyklistova šatníku.
Otestovali jsme návleky XLC Cyclebooties BO-A08, které jsou tenké, elastické, nepromokavé a samozřejmě jim nechybí slabší vrstva vnitřního zateplení. Návleky jsou ze dvou dílů s nenápadným lepeným spojem na nártu a sešitým provedením na podrážce. Otvory pro kufry a na patě mají lycrové olemování a přestože nechybí vyztužení pod špičkou nebo kolem paty, rozhodně nejde o kousek, jemuž by bylo kvůli nižší míře odolnosti po chuti častější terénní ježdění s občasným tlačením. Elegantní a lehký kousek s perfektním usazením na noze, to jsou hlavní charakterové rysy návleků s hmotností 348 gramů a cenou 790 korun.
Nasazení na tretry velikosti 47 bylo u návleků největší velikosti 47/48 naprosto ukázkové, přetažení přes patu usnadnilo poutko a zadní YKK zip umístěný lehce mimo osu chodidla nekladl při zapínání odpor. Horní zakončení návleku má pouze přeložený a přilepený materiál, žádné výraznější olemování zde není. Průměr je naprosto ideální bez jakékoliv vůle s optimální elasticitou, jezdec s hodně hubenými lýtky a velkým chodidlem ale už bude mít v tomto místě možná problém s nedostatečně těsným obepnutím nohy. O nějakém pnutí materiálu na nártu a podobně jsme i přes optimální obepnutí treter ani nevěděli, takže střih a poddajnost materiálu jsou naprosto perfektní. Míra zateplení odpovídá na silničním kole spíše podzimním a jarním teplotám, na biku to bylo o trochu lepší, ale jak jsem zmínil, nejde primárně o drtiče mrazu. Optimum bude pět až deset stupňů nad nulou, kdy návleky dostatečně chránily před chladem a chodidlo se přitom v botě nevařilo. Co se týká ochrany proti vodě, materiál nepropustí nic a v našem případě ideálně těsný horní vstup rovněž. Silnější déšť a voda stříkající od vozovky ale mají tendenci proniknout dovnitř zadem skrz zip, jenž není voděodolný a chybí mu podložení, takže toto je v mokrém počasí slabší místo. Naopak chválíme nápadnou barvu a reflexi jak na vnější straně chodidla, tak v podobě svislého pásku podél zipu, tohle na kmitajících nohách cyklisty řidiči rozhodně nepřehlédnou.
(už)
4Ever, to nejsou jen kola, mezi cyklodoplňky tohoto výrobce najdeme třeba i brýle. Mají označení Sport a tvar jejich obruby je ideálem jak…
Jednou z novinek mezi přilbami značky HQBC je bikový model Qlimat. Spojuje v sobě atraktivní design s jistým usazením na hlavě a příznivou…