Asi každý výrobce řadicích systémů se snaží nabídnout alternativu vůči dvěma největším hráčům na tomto poli, tedy Shimanu a Sramu. Někomu se to daří lépe, někomu hůře, jeden je cenově srovnatelný, druhý neskutečně drahý. Každopádně kompatibilita a funkčnost jsou dvě hlavní zaklínadla, která je třeba správně vyřknout.
SunRace je firma s poměrně dlouhou historií a v posledních letech směřuje ke stále kvalitnějším a kategoricky výše postaveným produktům. Ať už se to týká kazet s velkým rozsahem, které jsou „shimano friendly“ alternativou k sadě Sram Eagle nebo třeba řadicích systémů. Mimo základní řadicí páčky má SunRace v nabídce i modely dvojpáček, které koncepčně vycházejí ze shimanovského originálu, a měly by být s komponenty Shimano použitelné. Vyzkoušeli jsme tedy páčky s označením Dual Lever Trigger MS30, určené pro kombinaci 3x10, případně 2x10 převodů.
Na první pohled méně znalý okamžitě vyhrkne „Deorko“, ovšem ono to tak úplně není. Základní tělo, objímka řídítek i ukazatel zařazeného převodů jsou designově hodně podobné. Rozdíl je ale ve velikosti, kdy spodní partie působí o něco drobnějším dojmem a hlavně spodní řadicí páčka je štíhlejší díky celoduralovému provedení. Horní odřazovací páčka kombinuje plech s plastovým koncem a vzájemné „V“ otevření páček je o něco výraznější než u originálu. To je ale dáno i tloušťkou jednotlivých páček, takže zase tak velký rozdíl ve vzájemné pozici to není. Hmotnostně má pravá Deore páčka bez ukazatele 138 g včetně lanka a MS30, ovšem s ukazatelem 141 g včetně lanka. Cena za pravou a levou páčku MS30 se pak pohybuje kolem tisíce korun.
Zajímala nás kompatibilita a projev při ovládání, takže namontovat a testovat. Objímka je nedělitelná a nelze páčky spojit s brzdovými. Pro výměnu lanka je třeba vyloupnout gumovou krytku a nazpět ji nacpat silou, takže žádné šroubování. Chod s přehazovačkou Deore se zapnutou třecí spojkou byl ale téměř shodný s originálem, takže odstupňování a kompatibilita na jedničku, vše je navzájem funkční. Totéž platí i pro levou páčku, kde lze vespod malým čepem změnit požadovaný počet převodníků ze tří na dva a opět vše funguje stejně jako originál. Drobné odlišnosti jsou ale v ergonomii páček, kdy spodní duralová působí přesnějším dojmem i tah je příjemný, ale uživatel si při řazení hranou palce lehce škrtá o spodní vnější roh odřazovací páčky. Ta samotná umožňuje odřadit jak ukazováčkem směrem k sobě, tak palcem od sebe, a to vždy o jeden převod. Spodní páčka umí přehodit až o tři pastorky najednou, stejně jako Deore. MS30 má zároveň o něco kratší páčky, takže kdo kombinuje brzdovou páku dál od gripu a má to na konce páček tak akorát, tady bude o tři milimetry ještě dál. Ve finále ale můžeme potvrdit, že SunRace nabízí se Shimanem plně kompatibilní řadicí páčky, které jsou funkčností téměř totožné.
(už)
Společnost Schindler, s.r.o.,která patří mezi nejvýznamnější dovozce cyklistického zboží u nás, otevřela 17. května 2018 moderní…
Když jsme na loňských prezentacích modelové kolekce Author 2018 poprvé uviděli kompletní řadu nových celoodpružených modelů A-Ray, byli…