logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Půl kila komfortu

Půl kila komfortu

Vyřešit na dámském kole, ať už krosovém, či městském, neustálý problém s dostatečně pohodlným posedem může znamenat postupné investice do hlubších řídítek, různě zvednutých představců, a stejně to nakonec nemusí být úplně ono.

Jednodušším řešením, tedy pro řídítka průměru 25,4 mm, je výměna klasického představce za stavitelný, a ještě jednodušší je, když jej lze nastavit bez použití nářadí. Takový kousek si pak může majitel(ka) kola kdykoliv přenastavit podle svých preferencí a nemusí obtěžovat nikoho, kdo umí vzít do ruky imbus. Představec XLC ST-T11 je praktickým řešením, vídaným převážně na městských a komfortních kolech či elektrokolech, kde jediným vyklopením ovládací páky dovolí nastavit jak výšku, tak sklon řídítek. Jeho 531 gramů a délka 110 mm ukrývá pod horní výklopnou pákou mechanismus, který po odjištění uvolní svěrnou objímku ozubeného kloubu, lze nastavit sklon představce v rozmezí -10 - +60 stupňů i přetočit řídítka do odpovídající pozice. S uvolněním kloubu se totiž částečně povolí i objímka samotných řídítek, takže lze oba úkony provést naráz jen uchopením řídítek za gripy a tahem nahoru či dolů. Samozřejmě, že před povolením horní páky je nutné odtlačit dopředu pojistku a v případě nepevného sevření řídítek lze nastavit i tah vnitřního mechanismu na závitnici pod pákou.

Celý komplet za 979 korun se pak montuje na sloupek vidlice stejně jako klasický a-head představec a pro stažení hlavového složení je zde otvorem shora přístupný imbusový šroub. Díky přítomnosti kloubu, a tudíž i celkové výšce představce, se řídítka už při montáži dostanou o nějakých 40 mm výš, takže pokud je třeba hodně narovnat záda a není to zrovna u kola, které se bude pohybovat v terénu, je to velice praktické řešení.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Disisdaboss!

Nejsme hiphopový magazín, ani neinklinujeme k hardcore, ale když se hvězda bikového slopestyle a vítěz Red Bull Rampage 2014 Andreu…

  • Datum: 13. 09. 2017
  • Kategorie: Technika

To chce nápad

Už jsme tady měli hustilku v sedlovce, imbusové klíče v podsedlové objímce a mnohé další vychytávky. Tom Ritchey však na posledním veletrhu…

  • Datum: 13. 09. 2017
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru