Maziva na řetěz od domácího BikeWorkxu jsou vyhlášena dlouhou výdrží a maximálními možnými mazacími intervaly. Jak na tom ale v tomto ohledu bude mazivo na bázi vosku, jehož hlavním přínosem má být vedle plné biologické odbouratelnosti především zachování čistoty celé sestavy pohonu? V dávnější minulosti jsme již testovali vosková maziva od jiných výrobců a třeba americký Pedros či některé jiné značky nás o přínosu vosku příliš nepřesvědčily. Nový BikeWorkx Chain Star Max Wax je ale evidentně z jiného „těsta“ a naše několikaměsíční zkušenost s tímto mazivem je velmi pozitivní.
100ml balení v lahvičce s ideálně řešeným tenkým kapátkem, to je klasika domácí značky zajišťující snadnou aplikaci. Samotné mazivo na bázi vosk/voda je v okamžiku aplikace velmi tekuté, takže snadno vzlíná do těsných prostor mezi jednotlivými články řetězu. Pokud však chceme využít hlavní přínos voskového maziva – tedy zachování maximální čistoty celé sestavy pohonu – rozhodně doporučujeme před první aplikací řetěz dokonale vyprat a odmastit, ať už prostředkem BikeWorkx či kterýmkoli jiným, případně i benzinovým čističem. Po osušení řetězu již aplikujeme mazivo. Je zde ale jeden malý rozdíl oproti klasickým, nevoskovým mazivům. V případě Max Wax se nám osvědčilo mazivem spíše trochu šetřit a namazat řetěz raději dvakrát po sobě menší vrstvou. Pokud to totiž napoprvé přeženeme, tak i po setření přebytků maziva hadříkem zůstane ve vnitřním prostoru článků zbytečně moc maziva, které po následném zatuhnutí mírně zalepí řetěz. Sice s tím nesouvisí vyšší lepivost, ale řetěz je pak nutné na začátku každé jízdy jakoby „rozvolnit“ a práce na pastorcích nemusí být během prvních ujetých metrů optimální. Naopak, pakliže aplikujeme adekvátní množství maziva, nic takového nebudeme registrovat. Naše rada tedy zní: „Méně je někdy více!“
Samotná funkce maziva byla ovšem velmi dobrá, zvlášť v přímém srovnání s ostatní voskovou konkurencí. Výrazné potlačení sklonů k nalepování nečistot funguje na výbornou a pakliže budeme používat pouze Max Wax, celá sestava pohonu skutečně zůstane výrazně čistší, nežli při použití klasických maziv. Největší bolestí prostředků na bázi vosku bývá zvýšená hlučnost či nižší životnost a právě v tomto ohledu Max Wax naopak vyniká. Nejen že nedochází k „olámání“ ztuhlého maziva z povrchu řetězu, ale ani příliš netrpí zvýšenou hlučností řetězu, tedy jeho předčasným ševelením. Z hlediska mazacích intervalů jsme v případě silničního kola nebyli příliš vzdáleni oblíbenému klasickému Chain Staru a mazivo na řetězu bez problémů vydrželo několik dlouhých vyjížděk, tedy klidně sto padesát a více kilometrů (za sucha) mezi jednotlivým domazáním. V terénu se interval samozřejmě zkrátil a rovněž lehké špinění řetězu přece jen bylo znatelné, ale i zde můžeme výdrž označit za nadstandardní – v porovnání s ostatními mazivy na bázi vosku.
Cena 100ml balení je 239 korun.
(kad)
Slogan jak z reklamy na zdravou snídani, ale svým způsobem správný, protože v případě čističe Cyklostar Original Limited Edition Race je s…
Nářadí a dílenské vybavení Cycle Clinic je provázáno s domácí značkou Author, neboť společně spadají pod křídla společnosti Universe…