Při vyslovení jména Kask si pravděpodobně většina cyklistů představí vybavení profesinálních jezdců - přilby tohoto italského výrobce totiž zdobí a především chrání hlavy mnoha špičkových závodníků na největších světových podnicích. Kask má ovšem ve své nabídce jak špičkové superlehké Vertigo s pětitisícovou cenovkou, tak i podstatně dostupnější modely, silniční i bikové. I u nich je ovšem jasně patrná orientace značky především na střední a vyšší třídu, což dokládá rovněž námi testovaný silniční model K.50 EVO.
Základem přilby je samozřejmě precizně provedená in-mold technologie, spojující v jeden celek polystyrenový skelet a polykarbonátovou skořepinu, pro maximální odolnost při nárazu. Ostatně právě tato vlastnost je u kasku alfou a omegou konstrukce a je preferována před supernízkou hmotností či špičkovým odvětráním. Tento výrobce zkrátka dělá vše pro to, aby jeho přilby poskytly maximální možnou ochranu svému uživateli při pádu a nesnaží se za každou cenu vyrobit tu nejlehčí nebo nejdokonaleji odvětranou přilbu na světě. Naopak věříme tomu, že kdyby se provedl praktický crash-test různých přileb stejné cenové kategorie, Kask by dosáhl jenoho z nejlepších výsledků. Konkrétně u modelu K.50 EVO je jasně patrná navýšená deformační zóna čelní partie přilby, která je kvůli tomu o něco špičatější, než bývá standardem, ale obličej je díky tomuto prvku výrazně lépe chráněn. Skořepina navíc pokrývá drtivou většinu vnějšího povrchu přilby a rovněž celý její spodní okraj, a to po celém obvodu bez přerušení. I z toho se dá předpokládat nadstandardní odolnost konstrukce vůči nežádoucímu rozlomení při nárazu.
Celkový tvar skeletu nabízí průměrnou hloubku, ovšem velice dobré usazení na hlavě a současně maximálně univerzální vnitřní vytvarování. Na příjemném pocitu z přilby se podílejí také nadstandardní vnitřní výstelky a především výškově nastavitelný mechanismus pro seřízení obvodu. Celoobvodová vnitřní čelenka je totiž v zadní třetině vybavena dvojicí kovových čepů a výškové seřízení mechanismu na temeni hlavy je možné v rozsahu několika centimetrů. V tomto ohledu bude testovaná přilba těžko hledat konkurenci, přičemž doladění v závislosti na obvodu hlavy se provádí zcela standardně, to jest klasickým plastovým kolečkem. Jediné, co nám vzadu na přilbě scházelo, byly nějaké reflexní samolepky, jinak zasluhuje pochvalu provedení upínacích řemínků i přítomnost collmaxového polstrování pod bradou. Odvětrání pomocí čtyřiadvaceti ventilačních otvorů patří k lepšímu průměru a ani v letním horku tak nebude jezdec trpět.
Hmotnost přilby ve velikosti 48-58 cm je 255 gramů, cena 2790 korun odpovídá celkovému zpracování. V nabídce je celá řada barevných variant, takže si vybere jak vyznavač decentních kombinací, tak i křiklavých designů.
(kad)
Provedení kalhot, tedy preference volného, nebo naopak upnutého střihu, rozdělilo bikery na dva tábory. Pro volné modely hovoří nejen…
Pod značkou 3F najdeme vedle BMX a dětských přileb nebo rukavic především širokou nabídku kvalitních brýlí. Kromě čistě cyklistických,…