O přilbách značky HJC se asi není třeba široce rozepisovat, protože tato tři písmena zdobí ochranu hlavy profesionálním sportovcům hlavně v MotoGP nebo cyklistickém profipelotonu či automobilových soutěžích. Pro ten náš sport jsme otestovali vstupní model do rodiny HJC, a to aerodynamicky střiženou univerzální přilbu Atara s cenovkou těsně pod dva tisíce korun.
Atara je unisex přilba, ale dodává se v osmi barevných variantách, kde nechybí třeba zajímavý dámský levandulový odstín. My jsme zvolili nenápadné šedé provedení a největší velikost L (58-61 cm), dostupné jsou i S (51-56 cm) a M (55-59 cm). In-mold konstrukce nabídne matnou skořepinu na vrchní straně přilby a lesklé černé provedení dole na bocích, přetažené přes spodní hranu až dovnitř. Ochrana proti omačkání při transportu je tedy zaručena a přechod mezi oběma díly skořepiny je zpracován čistě. Moderní aerodynamický tvar ctí charakteristický design značky, ale přesto nechybí dostatečně velké ventilační otvory. Dominantní jsou ty na čele, kdy středový je opravdu nadstandardní a v chladném počasí tudy doslova „táhne“. Dva po stranách jsou rozdělené žebry s lesklou skořepinou, ale v přívodu čerstvého vzduchu si s tím uprostřed moc nezadají. Přestože uvnitř nejsou výraznější spojovací kanálky pro navádění vzduchu do zadních či temenních výduchů, ventilace je velice slušná a pro zimní jízdy to chce buď kvalitní čepičku, nebo raději návlek na přilbu, případně izolepu. Ve vyšších teplotách ale ventilaci celkem patnáctkou otvorů ocení každý a je dobře, že tady jí aerodynamika nestojí v cestě.
Co se týká zajištění na hlavě, tenká plastová čelenka ve dvou třetinách obvodu nabídne až nadstandardní míru výškové regulace zadní části s ovládacím kolečkem. Přilba tak může být výš nad čelem pro hodně skloněný posed, ale také opravdu těsně nad obočím, záleží na vkusu a posedu na kole. Přední hrana je spolu s výstelkou pocitově níž a hlava zde do přilby zapadne pocitově až nad ní, takže stačí lehce dotáhnout mechanismus a i s volnými řemínky drží Atara jak přibitá. Čelní výstelku doplňují jen dvě temenní, ale díky hloubce přilby či velké ploše zadního dílce čelenky je zajištění na hlavě a rozložení tlaku perfektní. Střih přilby je ale trochu širší, vyloženě padne spíš kulatým hlavám než někomu s hlavou více elipsovitého tvaru, protože lehká rezerva na spáncích cítit byla, zatímco předozadní tvar spolu s čelenkou padl přesně. Masa materiálu budí opravdu bytelný dojem a i při vzpřímenějším posedu je nepatrně vidět přední okraj přilby, takže žádná tenká slupka, ale maximální a bezpečné pokrytí hlavy.
Velice jemné a poddajné řemínky s jednoduchou přezkou nemají možnost posunu přímo v těle přilby, ale rozsah nastavení a zajištění bočními sponami nabídly komfort i při delší jízdě, v podstatě o nich nevíte. Ve výsledku tak až na absenci reflexe na zadní části nemáme přilbě co vytknout, a přestože testovaná největší velikost vážila 246 gramů, není to tak moc. Masa materiálu pro maximální ochranu především čelních a temenních partií to ospravedlňuje a zmíněná míra ventilace nebo jisté usazení na hlavě jsou velkým plusem.
(už)
V kolekci sportovních brýlí domácí značky 3F letos přibylo několik novinek a hned tři z těch cyklistických zapadají do moderní…
Z kolekce domácího výrobce kompresního sportovního prádla Royal Bay jsme už vyzkoušeli ponožky, podkolenky, lýtkové návleky a teď se zase…