Cenově dostupná přilba vhodná na bike i silnici? Tak to je testovaná novinka od domácí značky Haven, evokující svým názvem příjmení silničářské legendy. Tedy pokud Miguela Induraina pamatujete a nehledáte ve jménu přilby spíše aktuální enduro trend, tam svým střihem rozhodně nepatří.
Jde o klasickou in-mold přilbu se zvýšeným střihem vzadu a ostřeji řezanou partií na čele, upřednostňující výraznější odvětrání před masou materiálu. Skořepina zakrývá klasicky jen horní část přilby, spodní okraj je odhalený. Nechybí dvojice portů pro instalaci štítku, jenž má dostatečně sportovní provedení, aby nepřekážel ve výhledu. Bez něj je přilba ideální jak na silnici, tak na bike a nabídne díky tenké plastové čelence ve dvou třetinách obvodu kvalitní zajištění na hlavě. Zadní stahovací mechanismus s větším kolečkem sice nelze výškově nastavit, ale jeho pozice se nám jevila jako optimální, stejně jako rozložení tlaku díky jednodílné vnitřní výstelce s integrovanou síťkou proti hmyzu. Spíše střední hloubka testované velikosti L/XL (55-59 cm) slušně sedí i na větší hlavě, ale kdo je zvyklý mít hlubší ikselko povolené na maximum, možná mu tenhle model přijde tvarově trochu menší. Na hlavě ale sedí velice jistě a po trochu zdlouhavějším seřízení řemínků se zavíracími sponami pod ušima nikde nic neobtěžuje, navíc pod bradou nechybí polstrování.
Ventilace se díky jednadvacítce středně velkých otvorů jevila na solidní úrovni i v delším stoupání, takže ani tady nemáme žádnou výtku. Navíc s ohledem na cenu 890 korun je na přilbě opravdu těžké hledat nějaké chyby. I porty štítku jsou vyvedené v plastu, navíc na dva čepy na každé straně, takže jak montáž a demontáž jsou snadné a přesné, tak zajištění štítku proti nechtěnému sklápění je perfektní. Když k tomu přidáme ještě tradiční havenovskou paletu barevných provedení (celkem pět variant) nebo perfektní hmotnost 236 gramů (L/XL), není Endura-In vůbec špatná.
(už)
Česká značka kompresních doplňků rozšiřuje portfolio kompresních návleků, podkolenek, kraťasů a sportovních ponožek o bandáže na koleno a…
Cyklistické brýle bez rámečku s rozměrnějším zorníkem jsou stále populárnější, nicméně tahle móda má své opodstatnění nejen ve vyšší míře…