Švédská značka POC si drží jednotnou designovou lajnu svých produktů napříč cyklistickými disciplínami, takže nepřekvapí, že jednoduše střižené nadčasové tvary najdeme jak u silničářských přileb, tak kousků pro sjezd či enduro. Pro zmíněné gravity disciplíny jsme během sezóny vyzkoušeli integrální přilbu s laminátovou skořepinou, jejíž dražší verzi se skořepinou z karbonu jsme představili na začátku roku.
Coron Air v testované verzi nabízí všechny vymoženosti daného modelu, ovšem s ohledem na příznivější cenu, jež je dána kombinací jádra z EPP, tedy extrudovaného polypropylenu se schopností absorbovat vyšší počet nárazů, a sklolaminátové skořepiny. Ventilace, tuhost náustku, výklopný štítek nebo technologie vyšších Spin výstelek naplněných gelem pro eliminaci rotačního nárazu, to vše najdeme i u tohoto modelu. Testovaná velikost M/L ukázala hmotnost 1182 gramů, přičemž cena je v tomto případě oproti karbonu rozumnějších 7990 korun. K dostání je bílá verze s lesklým a matným lakem nebo černá v tomtéž provedení.
Přilba má uhlazený tvar s ostřeji ohraničeným přechodem do horní části, ale nehraje si na žádné výstřednosti. Vyšší náustek má pětici ventilačních otvorů krytých silnou kovovou síťkou a pryžové olemování jak spodního, tak horního okraje. Lemování pak na čele přechází plynule do krytí celé této partie a ukrývá pětici nasávacích ventilačních otvorů, které kanálky vedou vzduch k hlavě a ten pak mizí šesticí ventilačních otvorů vzadu. I tyto průduchy jsou kryté kovovou síťkou, takže tady průnik větvičky či kamínků při pádu nehrozí. Další dva nasávací průduchy jsou ještě nad čepy štítku, hezky ukryté pod ním, aby přiváděly vzduch přímo na spánky. Ventilace tedy dokonale promyšlená jak pro sjezd, tak především enduro, ale hlavně nenápadně zakomponovaná.
Uvnitř přilby jsou vyjímatelné výstelky na čelisti a kolem uší, které jsou v balení ve dvou rozměrech. Jednodílná výstelka celého prostoru od čela až po týl je pak vyjímatelná a lze pod ni umístit samolepicí pěnové panely pro doladění přesného usazení přilby na hlavě. Usazení na hlavě je perfektní a nepatrné doladění zařídily samolepicí vložky. Přilba nabídne perfektní výhled a ani dlouhý štítek jej neomezuje, navíc ten se v případě pádu nárazem uvolní ze středového šroubu a vyklopí směrem nahoru. Samovolně se nám štítek vyklopit nepodařilo ani při rychlé jízdě nebo nějakém tvrdším dopadu ze skoku. Náustek je na stisk velice tuhý a nepoddajný, takže pád na obličej nebude znamenat kontakt s vnitřní stranou náustku. I přes slušné krytí ale průduchy zajistily skvělou ventilaci a neomezené dýchání i při ostrém šlapání během erzety. Sjezdové brýle od značky 100 % se pak do přilby dokonale vešly a ještě zbyla kolem dostatečná rezerva, aniž by bylo za jízdy cítit nějaké ťukání přilby o horní stranu brýlí, což jezdce nějak neomezuje při výběru brýlí. Pro přejezd mezi erzetami se pak brýle nevejdou zrovna pohodlně pod štítek, takže je nutné jej vyklopit, pak je vše v pohodě. Přílišné vyklopení štítku ale může znamenat jeho vyklouznutí z bočních čepů, kde je jen nasunutý kvůli případnému opuštění přilby při těžkém pádu. Výhoda pro menší riziko poranění hlavy jezdce, ovšem nutná opatrnost při vyklápění štítku při přesunech. To je ovšem jediné omezení, které bychom u této přilby mohli najít, protože jinak je vše zcela bez připomínek a dokonale funkční.
Usazení na hlavě, výška výstelek a jejich tužší provedení, zaručující eliminaci úrazu vlivem rotačních nárazů nebo ventilace, to vše je perfektní. Když k tomu přidáme polstrování pásku s přezkou pod bradou, možnost doladění výstelek samolepicími pěnovkami a výhled bez omezení i pro objemnější brýle, jde o jednoho z favoritů mezi více uzavřenými přilbami pro enduro a sjezd.
(už)
Jakmile jsme v redakci vybalili vzorky přilby ABUS Viantor, názor všech byl takřka okamžitě stejný – jednoduchý design, který neurazí vůbec…
Jednou z dalších novinek domácí značky 3F pro letošní sezónu jsou brýle nazvané Version, přičemž my jsme je dostali k dispozici v podobě…