Co se našeho testu týče, tak zcela určitě, jelikož se jménem populárního komiksového psa, nebo spíš planety, honosí dvojice blikaček MAX1 Pluto. Ty kombinují populární silikonové provedení s plastovým základem a za rozumnou cenu dokážou celkem dostatečně zajistit bezpečnost jezdce za tmy.
Základ blikaček tvoří plastové tělo, které ze stran kryje červené nebo čiré krycí sklíčko dvojice LED diod. Zadní část pak tvoří silikonová poutka, která se jednoduše spojí háčkem na řídítkách či sedlovce. Dosedací plocha má gumovou vložku, která zároveň kryje šroubovací kryt dvojice baterií CR2032 uvnitř blikačky. Jednoduchost celého provedení pak korunuje i spínací mechanismus, jenž se aktivuje stlačením krycího sklíčka diod směrem k tělu blikačky. Tu tak lze snadno ovládat i v dlouhoprstých zimních rukavicích, a nevyžaduje to žádný silný stisk nebo hledání spínače ukrytého pod vrstvou silikonu.
Obě blikačky nabídnou režim stálého svícení, ostrého stroboskopu a střídání série bliknutí s kratší pauzou. Co se dosvitu přední blikačky týče, jde spíše o světlo vhodné pro jízdu pod veřejným osvětlením či nouzovku pro dojezd za tmy, i když prostor před kolem nasvítí celkem dostatečně. Světelný kužel je hodně široký, ale intenzita odpovídá provedení, naopak výhodou jsou boční otvory v krycím plastu, skrz které je světlo vidět i z boku, takže je jezdec vidět nejen zepředu a zezadu, ale i ze stran. To platí rovněž pro zadní blikačku. Test výkonu ukázal na rovině viditelnost až na xxx metrů, takže v tomto ohledu je to dostatečně velká vzdálenost, aby řidič cyklistu spatřil včas.
Co se týče baterií, stálé svícení by mělo vydržet maximálně 60 hodin, naopak blikání jednou tolik. U zadní blikačky je jedno, jakou frekvenci blikání jezdec zvolí, ale vpředu byla rychlost stroboskopu doslova šílená, a na tenhle mód to vydrží asi jen cyklisté vyznávající rychlou techno muziku a halucinogenní stavy. Druhý režim blikačky se sérií bliknutí a kratší pauzou je vůči zraku mnohem přívětivější, na něj jsme vydrželi jet naprosto bez problémů. Otevřená horní část optiky prostě pustí velkou část světla i k očím jezdce, a tady je vždy rozumnější zvolit nějaký šetrnější režim, který nedráždí zrak.
Oba kousky váží dohromady 54 gramů, což opravdu kolo nijak nezatíží, a stojí 159 korun. To je za sadu dobře ovladatelných blikaček s dostatečným dosvitem velice rozumná cena.
(už)
Vybíráme-li 29“ karbonový hardtail, při studování nabídky 4Everu se nám skoro zatočí hlava. Řady Scanner a Inexxis jsou zastoupeny…
Minihustilky jsou pro silniční kolo jasnou volbou, protože si nikdo nechce hyzdit svůj rám nějakým monstrem. Pokud má malá hustilka…