Modely kol značky HEAD si pravidelně odnášejí skvělé hodnocení z praktických testů odborných periodik. Určitě ne jen tak náhodou. Výrobce, jenž je dlouhé roky synonymem nejkvalitnějšího vybavení pro zimní sporty či tenis, ale i pro cyklistiku, dává maximum zkušeností, aby byla každá další kolekce o nemalý krok dále před tou předešlou. Pomáhají mu v tom také zkušení a úspěšní závodníci vlastního bikového týmu HEAD Pro Team. Modelová řada 2018 je toho skvělým důkazem. Novinek, které si tradičně odbyly svou výstavní premiéru na veletrhu Eurobike v německém Friedrichshafenu, je skutečně hodně.
Při prezentacích kolekce 2018 přitahovaly pozornost nové karbonové rámy celoodpružených maratonských modelů Adapt Edge, neméně vydařené jsou superlehké karbonové hardtaily Trenton se zcela svébytnými, nezaměnitelnými prvky konstrukce. Nemohou chybět aerodynamicky řešené silniční modely či stále obsáhlejší kolekce elektrokol, s důrazem na ta čistě terénní. Karbonový elektro-hardtail Volta s luxusním osazením a středovým motorem Steps E8000 je doslova pastvou pro oko, stejně jako nový elektro-full Alton a řada dalších.
Pro českého zákazníka není bez zajímavosti, že všechny modely vznikají ve vlastní továrně v moravskoslezské Opavě - od navržení designu a veškerých specifikací až po finální montáž. Takže, přestože se jedná o světově proslulou značku, patriot může mít radost, že vlastně jezdí na českém kole.
Adapt Edge & Downey
Celoodpružený maratonský full Adapt Edge je v nabídce stálicí, ovšem pro sezónu 2018 dostal nový karbonový rám, který se ve srovnání s předchůdcem může pochlubit ještě nižší hmotností při zachování své typické tuhosti při záběru. Přední trojúhelník působí kompaktně, tlumič je nadále situován pod horní trubku, nechybí minimalistické ramínko přepákování a vzadu nelze přehlédnout absenci čepů nahrazených pružností karbonu. Nejvýše postavený HEAD Adapt Edge VI s hmotností 10,7 kilogramu vsadil na lehoučkou vidlici SID RL a tlumič Monarch, přičemž zdvih na obou osách je maratonských sto milimetrů.
Na shodný rám spoléhá Adapt Edge V, ovšem již s cenově dostupnějším osazením. Následující pětice fullů shodné série je již vybavena duralovými rámy, ovšem opět s typickou konstrukcí (již čtyřčepovou), jež je o něco zjednodušena pouze u vstupních modelů řady. V nabídce nadále zůstává také série Downey, jež je se svým sto šedesátkovým zdvihem někde na pomezí all-mountain a endura.
Trenton, X-Rubi...
Jak bylo naznačeno v úvodu, také elitní 29“ hardtaily dostanou pro příští rok úplně nové, velmi lehké karbonové rámy. K jejich znakům patří konstrukční minimalismus spojený se skvělým přenosem energie a nadstandardní schopností pohlcování otřesů. Právě z tohoto důvodu bylo použito snížené napojení útlých sedlových vzpěr a nezaměnitelná integrovaná objímka sedlovky. Upravena byla rovněž geometrie. Elitní Trenton V s hmotností pod devět kilogramů spoléhá na ultimativní sadu XX1 Eagle Gold, karbonová kola a komponenty Controltech. Mimochodem, na shodný základ vsadila celá pětice modelů řady Trenton a rovněž luxusní dámský závodní bike Trenton Lady, s nezaměnitelnou matově růžovou barvou. V reálu vypadá naprosto fantasticky!
Nyní k bestsellerům, tedy k obsáhlé řadě X-Rubi zasahující od sportovně laděných hardtailů až po ty téměř závodní, tentokrát již s duralovými rámy. Vrcholem série je X-Rubi IV, spoléhající na vyspělou sadu Sram GX 2x11 a vzduchovou vidlici Recon. Svého zástupce má v řadě X-Rubi také dámský sportovní bike s přídomkem Lady, přičemž celá dámská kolekce obsahuje čtveřici modelů.
Silnice, Cross, Treking
Silničním kolům vévodí aerodynamicky tvarovaný I-Speed IV s elektronickou sadou Shimano Ultegra a vysokými karbonovými koly. Shodný rám využívá rovněž I-Speed III s „mechanickou“ ultegrou a hodně atraktivní bude následující I-Speed II s osazením Shimano 105 a kotoučovými brzdami. Základní model, opět se sadou 105, také vsadil na karbonový rám, „obyčejný“ dural je zkrátka pro Head v silničním segmentu dávným přežitkem.
Přesuneme-li se ke krosovým kolům, tak pověstnou třešničkou na dortu je nový Trenton Cross, s karbonovým rámem i přední vidlicí. Následují oblíbené modely X-Rubi Cross a dále celá série I-Peak. Klasické trekingové modely Revelo výrobce kompletně vybavil jak lehkými blatníky a zadním nosičem, tak kvalitním osvětlením. Nemohou chybět ani městská kola holandského typu, s elegantními rámy a nízkým nástupem. A abychom nezapomněli, poměrně velkou část katalogu HEAD 2018 zabírají dětská kola, ve všech myslitelných velikostech a cenových úrovních.
Elektro HEAD
Ani v segmentu elektrokol konstruktéři HEADu nezaháleli. V úvodu zmíněný model Volta vsadil na celkem unikátní prvky konstrukce, včetně posuvných zadních patek či maximálně kompaktního spojení karbonového rámu se špičkovým středovým motorem Shimano Steps E8000. Baterii lze označit jako „semi-integrovanou“, což platí i v případě duralového e-hardtailu Davis se shodným motorem, či o 140mm e-fullu Alton, jehož zadní tlumič prochází skrz sedlovou trubku. Na plnou integraci akumulátoru do spodní trubky spoléhají stroje Sfax a Mardin, tedy celoodpružený elektro-bike a hardtail, tentokrát se středovými motory Continental eBike System. Následující modely Preston, E-Cross, E-Trekking či Comfort využívají osvědčený středový systém Bosch a v nabídce elektrokol HEAD se setkáme také s výkonnými motory Bafang – zde si vybere opravdu každý!
Více informací o nové kolekci naleznete na www.HEAD-bike.com
(red)
Značka Ciclovation zatím ve světě cyklistiky patří mezi ty méně profláklé, nabízí však jedny z nejlepších silničních omotávek na trhu.…