Uživatelů špičkového sportovního vybavení stále přibývá a domácí společnost LEVELSPORTKONCEPT zastupuje značky náležící mezi to nejluxusnější ve svém segmentu. Necháme-li stranou vybavení pro zimní sporty a zaměříme-li se výhradně na cyklistiku, pak v portfoliu tohoto dovozce nalezneme taková jména jako POC, Maloja, Lezyne, SH+, Mitas, BikeWorkx a mnohé další. Zvlášť v případě prvních jmenovaných značek se jedná o prémiové výrobce udávající trendy vývoje – konstrukční i designové.
Historie společnosti LEVELSPORTKONCEPT sahá až do roku 1990, příští rok tudíž oslaví tři desetiletí působení na českém trhu a současně se jedná o jednoho z nejvýznamnějších importérů sportovního vybavení v České a Slovenské republice. Jaké to je zastupovat pouze značky, které neznají slovo kompromis a sází na nejvyšší možnou technickou úroveň? A jak se ve společnosti světově proslulých „top“ výrobců ocitly dvě ryze české značky, jmenovitě Mitas a Bikeworkx? Na to vše, a na mnohé další otázky, budou v následujícím rozhovoru odpovídat zástupci společnosti LEVELSPORTKONCEPT.
Portfolio vámi dodávaných sportovních značek nabírá na objemu. Proč právě cyklistika?
Cyklistický trh je v České republice samozřejmě velmi zajímavý. Každoročně se u nás prodá okolo 350 000 kol, nově se o slovo ve velkém hlásí elektrokola. Náš zájem o cyklistický segment je tak logický. Některé naše značky, jako je třeba POC, Maloja apod., navíc nabízejí kromě zimního vybavení v létě rovněž oblečení a doplňky pro cyklistiku. Vše spolu prostě souvisí a obchodně to dává smysl.
V sezóně 2019 výrazně rozšiřujete své portfolio, prozradíte, o jaké značky se jedná?
K našim cyklistickým stálicím, kterými jsou POC, Lezyne, Maloja, SH+, Mitas a BikeWorkx, přibíráme letos najednou pět značek, které v minulosti dodávala společnost BIKESTRIKE a které skvěle doplňují značky stávající. Jedná se o 100%, DVO Suspension, SDG Components, Spank a E*thirteen. K nim je nutné přičíst ještě značku šestou, a to barevný a živý Supacaz. Jdeme tedy cestou rozšíření nabídky cyklistických doplňků a komponentů a zároveň razantně posilujeme své působení v disciplínách jako je gravity, enduro nebo downhill.
Můžete nám popsat nejdůležitější inovace, technologie či konkrétní nové modely pro letošní sezónu u značky POC?
Rozhodně bychom zmínili silniční přilbu Ventral Air SPIN. POC zde přenáší funkční řešení svých lyžařských přileb do cyklistiky. Technologie SPIN dokáže eliminovat leckdy smrtelné rotační síly působící při nárazu na mozek cyklisty. Tato skvěle větraná přilba se na jaře uvedla v monumentu Okolo Flander, kde ji vezl na své hlavě Alberto Bettiol. POC nabízí rovněž oblečení barevně laděné do designu helmy. A když přidáte třeba brýle Aspire Clarity s technologií skel převzatých ze sjezdového lyžování, jste v podstatě kompletně vybaven a můžete vyrazit.
Německá Maloja se v každé nové kolekci designově orientuje úplně jiným směrem, jaký je „příběh“ kolekce Maloja jaro/léto 2019?
Pro letní sezonu 2019 přichází Maloja s kolekcí Dialas. Nechává se inspirovat legendami o ženských nadpřirozených bytostech, o kterých se říká, že se starají o přírodu a život v Alpách. Takové bytosti se jmenují Ganes, Salige nebo právě Dialas. Nová kolekce Maloji je znovu designově perfektně vyladěná, neotřelá a samozřejmě funkční, jinak to u této značky ani nemůže být.
U Lezyne nás zaujal třeba nový GPS přístroj – zdá se, že se Američané u svých doplňků stále více orientují na elektroniku.
Lezyne rok od roku vylepšuje svá GPS zařízení, přičemž třeba kolekce MEGA přichází na trh v mnoha zajímavých barvách. Funkčnost GPS cyklocomputerů Lezyne, které nabízejí mimo jiné třeba live tracking pozice cyklisty, podtrhlo na jaře letošního roku uzavření kontraktu s worldtourovou profesionální stájí AG2R La Mondiale. GPS přístroje tak vozí na svých kolech třeba Romain Bardet nebo Oliver Naesen. Lezyne prostě pomalu ale jistě dobývá GPS trh i mimo americký kontinent.
Jak došlo k tomu, že jste mezi luxusní, světově proslulé značky postupně zahrnuli i dva české zástupce?
Vždy nám šlo především o kvalitu, tudíž vůbec nezáleží na tom, zda je konkrétní značka tuzemská či zahraniční. Navíc se naše portfolio značek snažíme postupně rozšiřovat a doplňovat, abychom našim obchodním partnerům mohli poskytnout kompletní nabídku.
Nabízíte pouze nejvyšší třídu plášťů Mitas. Je složité přesvědčit zákazníky, že Mitas v současnosti představuje světovou špičku?
Koncový zákazník je samozřejmě ovlivněn takovou tou masovkou, která je u nás postavena hodně na Schwalbe. Ale pomalu k němu hledáme cestu a zájem o pláště Mitas se rok od roku zvedá. Myslím, že nebude trvat dlouho a Mitas bude na českém trhu opět velmi vysoko.
Hledají odběratelé mezi luxusními značkami také maziva a cyklokosmetiku?
Určitě. Je to trend. Lidé, kteří na kolech opravdu jezdí, se dnes již nespokojí s tím, že dají kolo na konci sezony do servisu. Vyhledávají kvalitní maziva a přípravky, které jim v konečném důsledku zpříjemní jízdu a prodlouží životnost kola. A právě BikeWorkx jim dokáže nabídnout stoprocentně funkční řešení.
Kde si mohou zákazníci vaše produkty takzvaně „osahat“ na živo?
Vedle řady veletrhů, kterých se účastníme, může výrobky vyzkoušet ve kterémkoliv z více než 400 kamenných obchodů naší distribuční sítě.
Vámi dodávané výrobky užívá celá řada velkých cyklistických hvězd. Připomeňte nějaká jména.
Je to tak, nejde o bezejmenné značky, právě naopak. Kromě výše zmiňovaných bych měl připomenout hlavně Petera Sagana, který je tváří brýlí 100% a společně s cyklokrosovým mistrem světa Mathieu van der Poelem vozí třeba také omotávky Supacaz. A nejsou v profesionálním pelotonu zdaleka jediní. Oblíbený „Gaspi“, tedy Richard Gasperotti, je tváří značky BikeWorkx. Spolu s řadou českých cyklistických týmů navíc obouvá své kolo do plášťů Mitas a mohl bych samozřejmě pokračovat.
Děkuji za rozhovor.
(red)
Dvě světlušky, to jsou blikačky od domácí značky Pells, vybavené integrovaným 3,7V/220mAh Li-ion akumulátorem pro USB dobíjení. Jedna je…
Značku PRO, jež je dlouhodobě provázána s komponenty Shimano a také s profipelotonem, jsme si navykli vídat především na komponentech…